معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان خبرداد؛

ثبت بیش از ۲ هزار تخلف صنفی ۹ ماهه امسال در استان سمنان

یحیایی گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از دو هزار و ۹۷ مورد پرونده تخلف از واحدهای صنفی در استان ثبت‌شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی یحیایی معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان در کارگروه نظارت و بازرسی واحدهای صنفی سمنان گفت: طی مدت ۹ ماهه امسال بیش از دو هزار و ۹۷ مورد پرونده تخلف از واحدهای صنفی ثبت‌شده است که این تخلفات مواردی نظیر گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و غیره را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه در این مدت بالغ‌بر ۴۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در استان صورت گرفته است، افزود: واحدهای صنفی استان سمنان طی ۹ ماهه امسال بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان بابیان اینکه بازرسی‌ها به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی سطح استان انجام می‌شود، ابراز داشت: طی مدت مذکور کالای قاچاق به ارزش ریالی ۲۰۴ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال کشف شد که پرونده‌های مرتبط با این حوزه برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شدند.

یحیایی بابیان اینکه در مدت ۹ ماهه امسال یک هزار و ۹۷۸ مورد شکایت مردمی به این سازمان اعلام‌شده است، تصریح کرد: بازرسان و کارشناسان به‌تمامی این موارد رسیدگی کردند که هم استانی‌ها می‌توانند موارد تخلف را با شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

وی بابیان اینکه رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار در استان سمنان به‌صورت مستمر صورت می‌گیرد، اضافه کرد: نظارت‌ها و اعمال قانون‌های فوق برای جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف انجام‌شده است.

انتهای پیام / گ

۲ هزار پرونده تخلف در بازرسی از واحد‌های صنفی استان سمنان ثبت شد

برچسب ها: صنعت ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار