لاوروف از آغاز گفتگو‌های روسیه و ژاپن درباره پیمان صلح خبر داد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد گفتگو‌های مسکو-توکیو در خصوص پیمان صلح از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود.

لاوروف: آغاز گفتگو‌های روسیه و ژاپن درباره پیمان صلحبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد گفتگو‌های صلح میان مسکو و توکیو از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل‌هایی که سران دو کشور پس از نشست‌های سنگاپور در ماه نوامبر و نشست بوئنوس آیرس در دسامبر ۲۰۱۸ در مورد آن به توافق رسیده‌اند، گفتگو‌های صلح را آغاز می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: اجرای پیمان صلح با ژاپن باید به دور از گفتمان یکجانبه متناقض و به صورت علنی باشد.

لاوروف در دیدار با همتای ژاپنی خود افزود: فعالانه از تلاش‌های بیشتر برای ارتقای روابط دوجانبه به سطحی جدید و دستیابی به اعتماد و مشارکت در امور از جمله امور خارجی حمایت می‌کنیم.

اختلاف نظر میان ژاپن و روسیه بر سر حق حاکمیت جزایر کوریل است. این جزایر بین شمال هوکایدو و شبه‌جزیره کامچاتکا، در دریای اختسک در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند. جزایر کوریل در روسیه جزایر کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین‌های شمالی خوانده می‌شود. در حال حاضر حدود ۱۴ هزار روس در این جزایر زندگی می‌کنند که عمدتاً به ماهیگیری اشتغال دارند. چهار جزیره کوریل ارزش اقتصادی یا استراتژیک خاصی ندارند و بیشتر بر مبنای رویکرد‌های ملی‌گرایانه منشأ مناقشه دو کشور هستند. اختلاف نظر‌ها بر سر حاکمیت بر این جزایر موجب شد توکیو و مسکو از امضای یک معاهده صلح در پایان جنگ جهانی دوم خودداری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
هر جای دنیا صلح بشه آمریکا عزا میگیره چون ذات شیطان جنگ طلبیه
آخرین اخبار