رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان اعلام کرد:

کشف ۶۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده و ۲ هزار و ۶۱۳ نفر در این راستا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرامرز شاکری پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج، از همکاری مردم کردستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد و گفت: یکی از اولویت‌های ماموریتی ناجا در سال ۹۷ مبارزه جدی با عرضه و توزیع مواد مخدر است.

وی از اجرای ۸۰۵ طرح مبارزه با مواد مخدر در سال جاری در استان خبر داد و افزود: پاکسازی نقاط جرم‌خیز، برخورد جدی با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و ... از جمله طرح‌هایی بوده که در این بازه زمانی در استان اجرا شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده و ۲ هزار و ۶۱۳ نفر در این راستا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

شاکری همچنین از انهدام ۸ باند توزیع مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: این باند‌ها با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی اضافه کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر بحث اطلاع‌رسانی پلیسی و آموزش‌های همگانی و انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و کارشناسان ما به صورت روزانه با مراجعه به مدارس و دانشگاه‌ها کلاس‌های آموزشی و روشنگری در خصوص پیامد‌های مصرف مواد مخدر برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفتر مشاوره پیشگیری از اعتیاد در پلیس مبارزه با مواد مخدر استان راه‌اندازی شده و کارشناسان در این مجموعه آمادگی هر نوع مشاوره به صورت حضوری و تلفنی را به مراجعین دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان تصریح کرد: پل ارتباطی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با مردم شماره تلفن ۱۲۸ است که مردم می‌توانند از این طریق، اطلاعات، انتقادات و و پیشنهادات را با ما در میان بگذارند.

شاکری افزود: معتقدیم مهم‌ترین روش برای مبارزه با مواد مخدر انجام کار‌های فرهنگی و اجتماعی است که در همین راستا کمیته‌های فرهنگی اجتماعی در این حوزه با محوریت بهزیستی فعال شده و اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی بین پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط با این حوزه به وجود آمده است، گفت: شورای هماهنگی به عنوان هماهنگ‌کننده این حوزه اقدامات قابل‌توجهی را انجام داده و برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارد.

شاکری اضافه کرد: کمیته‌های فرهنگی، درمان، پیشگیری و ... در سطح استان فعال است و اقدامات خود را براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انجام می‌دهند.

وی به کمپ‌های فعال در حوزه ترک اعتیاد در سطح استان و کمبود‌هایی هم که در این زمینه وجود دارد گریزی زد و گفت: به عنوان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به مردم اطمینان می‌دهیم که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای نگهداری معتادین، ظرف ۴۸ ساعت چهره استان را از وجود معتادین پاک خواهیم کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان اضافه کرد: محدودیت‌هایی در زمینه نگهداری معتادین در استان وجود دارد که امیدواریم با پیگیری و تلاش مسوولان و متولیان امر این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.

وی افزود: یکی از مباحث مهم در زمینه مقابله با مواد مخدر و اعتیاد مراقبت‌های بعد درمان است که در این زمینه نیاز به تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های اصولی هستیم و باید متولی مشخصی برای این حوزه در نظر گرفته شود.

شاکری اظهار داشت: معتادین متجاهر با صرف هزینه زیاد سه ماه در کمپ‌های اجباری نگهداری و سم‌زدایی می‌شوند، ولی متاسفانه بعد از ترخیص به دلیل نبود حمایت‌های اجتماعی دوباره به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

وی با بیان اینکه چتر حمایتی خانواده‌ها باید بعد از ترک روی سر معتادین پهن باشد، افزود: متاسفانه مراقبت‌های یعد از خروجی در چرخه مبارزه با اعتیاد ضعیف و نیاز به تقویت هرچه بیشتر این بخش با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی هستیم.

شاکری تصریح کرد: موضوع اشتغال‌زایی برای معتادین بهبودیافته از دیگر نیاز‌های مهم در حوزه مقابله با اعتیاد است که نیاز به برنامه‌ریزی‌های جدی در این زمینه است.

وی افزود: تا ۲۰ ماه جاری، در زمینه کشفیات مواد مخدر نه تنها کاهش نداشته‌ایم، بلکه در برخی مواد مخدر مانند هروئین ۱۰۰ درصد افزایش داریم.

وی خاطرنشان کرد: دستگیری افراد مرتبط با توزیع و نگهداری مواد مخدر در استان در سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه چهار درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر به عنوان ضابط اقدامات و وظایف خود را در زمینه دستگیری توزیع‌کنندگان مواد مخدر انجام می‌دهد و قاضی پرونده‌ها هم براساس چارچوب قانون نسبت به صدور حکم برای این افراد اقدام می‌کنند.

وی از رشد ۱۵ درصدی تحویل معتادین متجاهر به کمپ‌های اجباری در استان خبر داد و گفت: امسال ۵۳۶ نفر معتاد متجاهر را تحویل کمپ‌های استان داده‌ایم که برخی از این افراد چندین بار وارد این چرخه درمان و بازگشت دوباره به دام اعتیاد بوده‌اند.

انتهای پیام/م

رشد ۱۰۰ درصدی کشف هروئین در کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.