در گفتگوی ۱۸.۳۰ مطرح شد؛

روند رو به رشد صادرات کشور ادامه دارد

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات کشور با توجه به تعدیل نرخ گمرکی ۵.۴ درصد رشد دارد و این نشان می‌دهد که اقتصاد ما همچنان پویاست.

روند رو به رشد صادرات کشور ادامه داردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت در برنامه گفتگوی ۱۸.۳۰ شبکه خبر با موضوع صادرات در مسیر توسعه گفت: تراز تجاری کشور اکنون مثبت است. در شرایط خاص و تحریم صادرات قفل نشد و آمار‌ها نشان می‌دهد که صادرات رو به رشد است.

وی با اشاره به مشکلات برگشت ارز صادراتی افزود: از دلایل اصلی این مشکل، نرخ پایه گمرکی است که با قیمت فروش همخوان نیست.

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به مشکلات بخش خصوصی در روند برگشت ارز، نرخ پایه گمرکی برخی کالا‌ها اصلاح شده است.

مودودی تصریح کرد: در مقطعی از امسال اعلام شد که صادرات با ریال به برخی کشور‌های همسایه مجاز است، اما این پول باید به سامانه نیما بر می‌گشت. طبق این اجازه، بخش خصوصی معتقد است که این صادرات، چون به ریال بوده نیاز به برگشت به نیما نیست؛ چون به بازار وارد شده است.

وی با اشاره به دیگر مشکلات برگشت ارز افزود: با مطرح شدن برگشت ارز، خیلی از شرکت‌ها از کارت‌های واسطه‌ای استفاده می‌کنند.

مودودی گفت: نیاز به کالا‌های ایرانی در خارج وجود دارد و آن‌ها به هر طریقی این کالا‌ها را تامین می‌کنند، اما ما باید مشخص کنیم این خروج کالا از چه طریقی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش محمد سعیدی مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تصویری با اشاره به کارشکنی و شیطنت برخی کشو‌های دشمن، گفت: هیچ اختلالی در امر صادرات و واردات به وجود نیامده است.

سعیدی با بیان اینکه در دنیا ۹۰ درصد حمل و نقل از طریق دریاست افزود: ۸۵ درصد صادرات و واردات ایران از طریق دریا انجام می‌شود.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مشکلات در لایه‌های مختلف صادراتی و وارداتی با سنگ اندازی برخی کشور‌ها وجود دارد، اما مسیر‌ها همچنان به شکل دیگری باز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۵ دی ۱۳۹۷
صادرات رو به رشد - دلار رو به نزول - نرخ طلا در حال کاهش - صادرات نفت بدون مشکل . . . . . امـــــــا اجناس و مایحتاج عمومی رو به افزایش به این میگن تــــو طـــعــــــــــــه یکی ببینه اشکال کار کجاست
آخرین اخبار