رئیس سازمان نظام پرستاری آذربایجان شرقی از کمبود ۲ هزار و ۵۰۰ پرستار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صفری رئیس سازمان نظام پرستاری آذربایجان شرقی در شورای هماهنگی پرستاری استان با بیان این که هم اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ پرستار در استان فعالیت می‌کنند و این میزان نسبت به میانگین کشوری بالاست، افزود: با این حال هنوز به ۲ هزار و ۵۰۰ پرستار دیگر نیاز است.

وی افزود: بیش از ۵ هزار نفر از این پرستاران در مراکز دولتی و بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بقیه در نهادها، سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی انجام وظیفه می‌کنند.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشگی تبریز در ادامه به مشکلات حرفه پرستاری پرداخت و گفت: شیفت‌های کاری شبانه، اختلال در سیستم بیولوژیکی بدن، مواجهه با صحنه‌های تاثرآفرین و در نتیجه اختلال در وضع طبیعی بدن و مشکلات جسمی متعدد این قشر، از جمله عواملی است که پرستاری را در زمره مشاغل سخت و طاقت فرسا قرار داده است، با این وجود، این قشر وظایف خود را به شایستگی انجام می‌دهند و با تمام کمبودها، برای ارائه خدمات بهینه به بیماران، از جان و دل تلاش می‌کنند.

صفری همچنین اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را دیگر چالش مهم پرستاران بیان کرد و گفت: این قانون ۱۱ سال پیش، تصویب شده، اما تاکنون اجرایی نشده است.

یادآور می‌شود براساس استاندارد‌های جهانی به ازای هر هزار نفر باید ۴ پرستار وجود داشته داشته باشد، اما این میزان در ایران یک نفر است.

 

انتهای پیام/ش

فعالیت بیش از ۵ هزار نفر پرستاران در مراکز دولتی و بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز

برچسب ها: درمان ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار