مجهز شدن بیمارستان های گیلان به سامانه تصفیه فاضلاب

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : بیمارستان های گیلان تا پایان امسال به سامانه تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدتقی آشوبی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: با بهره برداری از سامانه تصفیه خانه فاضلاب در ۸ بیمارستان استان همه ۲۶ بیمارستان دولتی گیلان مجهز به تصفیه خانه فاضلاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه، این ۸ تصفیه خانه ظرفیت تصفیه روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب پساب را دارد، افزود: با بهره برداری از این تصفیه خانه‌ها در بیمارستان‌های پورسینا، ولایت، رازی، شفا، حشمت، رستم آباد، الزهرا و ۱۷ شهریور رشت میزان تصفیه پساب بیمارستانی به ۵ هزار متر مکعب در روز خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برای ساخت و راه اندازی این ۸ تصفیه خانه ۱۰ میلیارد تومان از منابع دانشگاه علوم پزشکی استان هزینه شده است و برای پایان این طرح ۴ میلیارد تومان دیگر هزینه می‌شود.

محمد تقی آشوبی افزود: دیگر هیچ بیمارستان جدیدی در استان بدون تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری نمی‌رسد.

وی با اشاره به اجرای این طرح از سال ۹۵ در بیمارستان‌های گیلان تصریح کرد: سال ۹۵ بیش از هزار تن زباله عفونی بیمارستانی که در منطقه سراوان دپو شده بود بی خطر سازی و معدوم شد و پس از آن نیز به هیچ بیمارستانی اجازه داده نشد تا قبل از بی خطر سازی زباله‌های عفونی، آن را به خارج از بیمارستان منتقل کنند.

روزانه ۱۹۰ هزار مترمکعب فاضلاب در گیلان تولید می‌شود که فقط ۳۰ درصد آن تصفیه می‌شود.
فاضلاب بیمارستانی یکی از منابع آلوده کننده محیط زیست و رودخانه‌ها است.

 

انتهای پیام / ق

بیمارستان های گیلان به سامانه تصفیه فاضلاب  تجهیز می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.