وزیر صنعت: از ایجاد زنجیره تولید پنبه در گلستان حمایت می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ایجاد زنجیره تولید پنبه تا مرحله پوشاک در استان گلستان حمایت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا رحمانی وزیر صنعت دوشنبه شب در نشست با شماری از فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: این وزارتخانه با راه اندازی طرح مزبور در گلستان موافق است.

وی با اشاره به پیشینه استان گلستان در کشت پنبه از مدیران این استان هم در خواست کرد که پیگیری لازم را برای اجرایی شدن طرح مزبور انجام داده و حتی در قالب یک ناحیه صنعتی هم که شده این طرح را اجرایی کنند.

استان گلستان واقع در شمال کشور به سبب حاصلخیزی خاک و آب و هوای مساعد برای کشت و تولید پنبه مرغوب، روزگاری به عنوان سرزمین طلای سفید شهرت داشت و امروز هم با وجود کاهش سطح زیر کشت این محصول، از استان‌های سرآمد در تولید پنبه در کشور به شمار می‌رود.

رحمانی همچنین با بیان این که که آسان سازی امور، همکاری بانک‌های عامل، مسئولان و مشارکت تولیدکنندگان می‌تواند کشور را در برابر تحریم‌ها محافظت کند، افزود: دشمن تلاش دارد تا تولید کشور را با تحریم‌ها متوقف کند، ولی تکلیف داریم در مقابل این دسیسه دشمن با همدلی و تلاش ایستادگی کنیم.

وی خطاب به مسئولان مرتبط با تولید و صنعت گفت: برای رونق تولید در کشور باید حساب شده عمل کنیم و تفویض اختیار به استان‌ها یکی از عوامل جلوگیری از اصلاحات مکرر تصمیم‌هاست که اجرا شده است.

در گلستان طبق گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، بیش از ۸۰۰ فعال اقتصادی دارای کارت بازرگانی عضو این اتاق وجود دارد.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس جمهوری را در سفر دو روزه به استان گلستان همراهی می‌کند.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری دوشنبه از طریق فرودگاه کلاله وارد استان گلستان شده و امروز سه شنبه به سفر دو روزه خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام /پ

سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت  به گلستان

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.