جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی تاسیسات آبرسانی

مشترکین آب روستایی به ویژه در مناظق کوهستانیبا توجه به افزایش برودت و ایجاد یخبندان  از یخ زدگی و ترکیدگی کنتور‌های آب و لوله‌های آبرسانی جلوگیری کنند. 

مجید عبدالهی مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با توجه به اعلام هشدار‌های هواشناسی در اواخر این هفته جبهه هوای سرد به استان مازندران وارد می‌شود و در پی آن شاهد وقوع برف و باران و کاهش دمای هوا و یخبندان در استان به ویژه در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای هستیم که در چنین مواقعی موجب یخ زدگی و ترکیدگی کنتور‌ها و لوله‌های آبرسانی می‌شود.

وی افزود: ضمن ارسال نامه‌ای از مدیران، شورا‌ها و دهیاری‌ها درخواست کردیم با استفاده از عایق بندی از یخ زدگی لوله‌ها و تاسیسات آبرسانی حفاظت کنند.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: در همین راستا از مشترکین آب روستایی به خصوص در مناطق ییلاقی و کوهستانی نیز می‌خواهیم نسبت به عایق بندی کنتور‌ها و تاسیسات آبرسانی خود که در فضای باز قرار دارد با استفاده از کیسه، خاک اره پوشال، کیسه محتوی کاه، پشم شیشه و الیاف طبیعی و مصنوعی اقدامات لازم را به عمل آورند، زیرا عایق بندی دور کنتور‌ها و تاسیسات آبرسانی اساسی‌ترین اقدام برای جلوگیری از یخ دگی می‌باشد.

عبدالهی رعایت عمق نصب در حوضچه کنتور و جلوگیری از ورود آب‌های سطحی به داخل محفظه کنتور و عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز را از دیگر اقدامات لازم برای جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات آبرسانی خواند و گفت: در صورت یخ زدگی کنتور‌ها و لوله‌های آبرسانی هیچگاه نباید از آب جوش و یا روشن کردن آتش در محل یخ زدگی استفاده کرد، زیرا باعث ترکیدگی می‌شود.


انتهای پیام/ک


ضرورت عایق بندی کنتور‌ها

برچسب ها: وزارت نیرو ، یخ زدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار