معاون قضایی دادستان کل کشور :

معتادان متجاهر باید ساماندهی شوند

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: رویکرد اساسی در مبارزه با مواد مخدر ساماندهی معتادان متجاهر است که در این زمینه موفق عمل نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در جلسه مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با تاکید بر اینکه معتادان متجاهر باید ساماندهی شوند ،گفت: مشکل در زمینه معتادان متجاهر بازگشت آن‌ها به جامعه است که در جامعه پذیرش داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید جامعه به معتادان متجاهر به عنوان یک بیمار نگاه کند و پذیرای آن‌ها باشد.

معاون دادستان کل گفت::ظرفیت‌ها را اگر بشناسیم و درست استفاده کنیم بیشتر معضلات در خود استان‌ها حل می‌شود.

عمرانی افزود: یکی از این ظرفیت‌ها خود مردم هستند که می‌توان در بحث اعتیاد از خانواده‌ها هم کمک گرفت.

عمرانی گفت:: بنیان‌های مالی قاچاقچیان باید هدف قرار بگیرد و این کار مستلزم این است که همه سازمان‌های مرتبط همکاری کنند که رصد تراکنش‌های مشکوک شناسایی شود و البته قانون جامه‌ای در این زمینه نداریم.

حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری قزوین هم در این جلسه، تعداد زندانیان جرایم مواد مخدر در استان قزوین را هزار و ۸۰۰ نفر بیان کرد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: آمار اعتیاد در بانوان ۶۸ درصد و در مردان ۴۰ درصد است و گفت:: این آمار زنگ خطری است که بیشتر باید به بانوان توجه کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین هم گفت: در ٩ ماه امسال دو تن و ٨٥٨ کیلو گرم مواد مخدر کشف شده است که ۲۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

سرهنگ خدایی افزود: این میزان مواد مخدر شامل یک تن تریاک، ٤٠ کیلو گرم هرویین، ٧ کیلو گرم مورفین، ٥ کیلو گرم شیشه و ششصد و ١٨ کیلو گرم سایر مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: در این مدت سه هزارو ٧٢٧ نفر دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٥ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ک

جلسه مبارزه با مواد مخدر استان قزوین

برچسب ها: دادگستری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار