تظاهرات ضد ترامپ در مقابل کنسولگری این کشور در استانبول + تصویر

حزب وطن ترکیه در اعتراض به تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا علیه آنکارا، تظاهراتی را مقابل کنسولگری این کشور در استانبول سازماندهی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعضای حزب چپگرای وطن ترکیه امروز (سه شنبه) تظاهراتی را علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مقابل کنسولگری این کشور در استانبول برگزار کردند. معترضان نسبت به تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه، در صورت عملیات نظامی آنکارا در سوریه، خشمگین و معترض بودند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهای را که بر روی آن نوشته بود: «مرگ بر امپریالیسم آمریکایی»، «کُردها و تُرک ها برادر هستند» و «آمریکا خائن است» در دست داشتند.

تظاهرات ضد ترامپ در مقابل کنسولگری این کشور در استانبول + تصاویر

یکی از سران برگزارکننده این تظاهرات در زمان قرائت بیانیه معترضان برای رسانه‌ها گفت ترامپ آشکارا در صفحه توئیتر خود ترکیه را در صورت حمله به کردها، تهدید به تحریم می‌کند و خواستار ایجاد منطقه امنیتی است. او آمریکا و نمایندگان او را مسئول کشته شدن کردها دانست. این عضو حزب وطن ترکیه در ادامه گفت: از مقامات آمریکایی می خواهیم به جای تهدید ترکیه، به تروریست‌هایی که با سلاح آنها را تجهیز کرده‌اند، دستور دهند تا تسلیم ارتش ما شوند. موفقیت قبلی عملیات نظامی ارتش ما ثابت می کند که آنها هیچ شانسی برای مقاومت ندارند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در پیام توئیتری تهدید کرد در صورت حمله ترکیه به کُردهای سوریه، این کشور را از لحاظ اقتصادی نابود خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار