در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

صالحی با خانواده زنده‌یاد امیرحسین فردی دیدار کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با خانواده زنده‌یاد امیرحسین فردی نویسنده فقید انقلاب اسلامی و مدیر مسئول کیهان بچه‌ها دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

صالحی با خانواده زنده‌یاد امیرحسین فردی دیدار کردبه گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با خانواده زنده‌یاد امیرحسین فردی نویسنده فقید انقلاب اسلامی و مدیر مسئول کیهان بچه‌ها دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

سید عباس صالحی در این دیدار ابتدا بخشی از کتاب‌های زنده‌یاد فردی را از نزدیک مطالعه و در مورد این کتاب‌ها با خانواده آن مرحوم صحبت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد ضرورت گردآوری خاطرات زنده‌یاد فردی خاطرنشان کرد: وظیفه خانواده آن مرحوم است که شاخه‌های متعدد دوستان ایشان را جستجو کنند و در قالب روایت‌های تصویری منتشر کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: زنده‌یاد فردی در شاخه‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان و حوزه‌های مختلف سینمایی و ادبیات اقدامات شایانی را داشته که باید مورد بررسی قرار بگیرد و از تجربیات ایشان استفاده کرد.

صالحی در توصیه به خانواده مرحوم فردی گفت: می‌توان فهرستی از دوستان آن مرحوم را فراهم و در یک خوشه‌بندی آماری قرار داد و خاطرات وی را براساس زمان‌بندی زندگی وی تفکیک کرد.

وی افزود: برای مثال ورزش فوتبال مورد توجه وی بوده و همیشه درگیر این مساله بود و از تجربه وی در امر ورزش می‌توان استفاده کرد. ورزش هم در حوزه عمومی و هم ورزش قهرمانی تقسیم می‌شود که آن زنده یاد خیلی از افراد را در هر دو بخش پرورش داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بسیار خوب است که خانواده این زنده یاد شخصاً به دنبال جمع‌آوری خاطرات شفاهی ایشان باشد؛ زیرا خانواده تمام سلیقه‌ها را در نظر می‌گیرد.

صالحی در پایان گفت: این وظیفه بر گردن خانواده فردی است که اطلاعات زندگانی ایشان را جمع‌آوری کنند و این یک رسالت است که باید در قبال یک شخصیت مهم کشور نشان دهند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: وزیر ارشاد ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار