مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی توسعه کشت حبوبات دیم و کشاورزی حفاظتی

کارگاه آموزشی توسعه کشت حبوبات دیم و کشاورزی حفاظتی درمحل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی توسعه کشت حبوبات دیم و کشاورزی حفاظتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین فضلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: کارگاه آموزشی توسعه کشت حبوبات دیم و کشاورزی حفاظتی با حضور محقق برجسته کشور دکتر حق پرست ،ریاست و کارشناسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان همدان و کارشناسان مسئول پهنه های کشاورزی شهرستان و بیش از 100 نفر از کشاورزان و علاقمندان به کشت حبوبات در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

وی در ادامه بیان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه کمک به افزایش دانش کشاورزان و بهره برداران در زمینه مزایای کشت حبوبات می باشد.

فضلی با بیان اینکه در حال حاضر هر ساله 37 هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان بدون کشت رها شد و بصورت آیش باقی می ماند،گفت: این اراضی را می توان به کشت حبوبات اختصاص داد که با این روش علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان و استفاده حداکثری از زمین در کوتاه مدت ،زمین از لحاظ مواد معدنی مانند ازت و ترکیبات آلی و هوموسی غنی می گردد .

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در ادامه گفت: در حال حاضر کشت سنتی حبوبات در شهرستان رواج دارد که این روش بدلیل کوتاه بودن دوره رشد و عدم برخورداری از نزولات پاییزه عملکرد نسبتا کمی دارد .

وی بیان کرد: بمنظور استفاده بهینه از بارندگیهای پاییزه از چند سال پیش کشت انتظاری حبوبات در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است وکلاسها و کارگاه های آموزشی متعددی در زمینه کشت مستقیم حبوبات دیم مانند عدس و نخود برگزار شده است .

فضلی با تشریح این روش گفت: در این روش در اواخر پاییز و ابتدای زمستان با استفاده از کارنده های کشت مستقیم عملیات کشت صورت می گیرد و به محض مساعد شدن شرایط محیطی، بذر از رطوبت ذخیره شده در فصل پاییز و زمستان استفاده کرده و شروع به رشد نموده که نیجه این نوع کشت استفاده حداکثری از بارندگیهای پاییزه می باشد .

انتهای پیام/ص.ف

کارگاه آموزشی توسعه کشت حبوبات دیم و کشاورزی حفاظتی در همدان برگزار شد

برگزاری کارگاه آموزشی توسعه کشت حبوبات دیم و کشاورزی حفاظتی

برگزاری کارگاه آموزشی توسعه کشت حبوبات دیم و کشاورزی حفاظتی

برگزاری کارگاه آموزشی توسعه کشت حبوبات دیم و کشاورزی حفاظتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.