علی علیزاده کارکنان بی بی سی فارسی را به چالش دعوت کرد +فیلم

علی علیزاده تحلیلگر سابق بی‌بی‌سی فارسی در صفحه توییتری خود، کارکنان این شبکه را به چالش دعوت کرد.

علی علیزاده بزرگترین بنگاه دروغ پراکنی غرب را به چالش دعوت کرد + فیلم به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیزاده، تحلیلگر سابق شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی، با انتشار پست‌هایی در صفحه توییتر خود، کارکنان و کارمندان این شبکه را به یک چالش دعوت کرد. 

علیزاده در صفحه شخصی خود با انتشار یک ویدئو و با اشاره به اینکه سال‌ها شبکه فارسی زبان BBC با او مصاحبه کرده، حالا او کارکنان این شبکه را دعوت به یک مناظره کرد.

علیزاده در صفحه شخصی خود نوشت:

"من، علی علیزاده، این چهل ثانیه ویدیو را به چالش می‌طلبم و هر یک از اعضای بی‌بی‌سی که اعلام آمادگی کند را به مناظره میخوانم. امکاناتش هم با من. از همین اینستاگرام هم پخشش میکنیم.‌ بین سالهای هشتاد و هشت و نود و چهار، بی‌بی‌سی بیش از صدیار با من مصاحبه کرده. پس دعوت به یکساعت مناظره تقاضای عجیبی نیست. ویدیو به سیاق این دهسال مکارانه میگویند: «همه گروه‌ها و جناح‌ها به بی‌بی‌سی حمله میکنند و این نشان میدهد بی‌بی‌سی منصفانه و بیطرفانه قدم برمیدارد». من اما ادعا میکنم بی‌بی‌سی فارسی یک دستگاه پروپاگاندا و یک ماشین تبلیغاتی هوشمند و بخشی از قدرت نرم حکومتی بریتانیا و بخشی از جنگ نرم علیه ایران است. ادعا میکنم آنها با پوشش سریع و حرفه‌ای از مسایل داخلی ایران و با زبانی قابل فهم و جذاب برای طبقه متوسط ایرانی، به آنها این حس را میدهد که تریبون و صدای این طبقه است. طبقه‌ای که احساس میکند صدایش در در رسانه‌ رسمی و حکومتی منعکس نمیشود. اما این تنها مقدمه ماجرا است. ادعا میکنم جهت کلی پوشش بی‌بی‌سی از سیاست بین‌الملل و مسائل خاورمیانه وحقوق امنیتی و دفاعی و منطقه‌ای ایران «دقیقا» منطبق بر سیاستهای رسمی دولت بریتانیا در این مسائل است و بی‌بی‌سی فارسی دقیقا این سیاستها را با تکنیکهای رسانه‌ای زرورق و با زبانی پذیرفتنی به افکار عمومی طبقه متوسط ایران تزریق میکند.آیا تا به حال شنیده‌اید مهمانی در بی‌بی‌سی بگوید ایران «حق» آزمایشهای موشکی یا قدرت هسته‌ای دارد؟ و در پایان ادعا میکنم پوشش بی‌بی‌سی از مسایل داخلی ایران هم به شدت انتخابی و یکسویه است و همواره بر شکست و کاستی و ناکارامدی و فساد تمرکز میکند تا از مسایل ایران «استثنایی سازی» کند. ایرانی که در داخل استثنایی است و در منطقه و مسایل بین‌الملل استثنایی است پس لابد مستحق تحریم است. ادعا میکنم خروجی بی‌بی‌سی، این حرفه‌ای ترین رسانه فارسی در حال حاضر، چیزی نیست جز افزایش حس نفرت از خود، نفرت از ملیت خود، نفرت از تاریخ خود، چیزی نیست جز احساس حقارت و کوچکی و ناتوانی کردن. اینها به معنای تطهیر تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ووضعیت داخل نیست. من میترسم ازینکه می‌بینم استعماری که سال پنجاه و هفت با لگد از در بیرون انداختیم بواسطه همین یک قلم بی‌بی‌سی از پنجره‌های چشم و گوش و ذهن ما برگشته و از داخل مغزهای بخش وسیعی از ایرانیان را مسخ و از خود-بیگانه میکند. امروز رسانه‌ استعماری دولت فخمیه بریتانیا صراحتا افیون توده‌های تحصیل کرده طبقه متوسط ایرانی است. توده‌هایی که مغرورانه خود را دارای ذهنی نقاد و به روزهم میدانند."

در ادامه می توانید ویدئوی مذکور را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
خوب است اقای علزاده هر چه زودتر از انگلیس این پیر فرتوت استعمار بیرون امده و به شبکه سیمای مقدس اسلامی بپیوند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۲۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
و مکرو و مکرالله ولله خیرالماکرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
سوال می توانید بفرمایید این آقای علیزاده بودجه فعالیت خود را در انگلیس از کجا تامین می کنند و چطور اقامت انگلستان را گرفتند؟
ایشون چرا داخل ایران نمیایند که به قول دوستان به کشور خدمت کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
به نظر این هم بخشی از ترفند اونهاست
همانطور که. رهبر همیشه میگه نباید از کسانی که سالهاست با ما دشمنی کردند انتظار دلسوزی داشت باید هوشیار باشیم چون اینهم ممکنه بخشی از نقششون باشه
زنده باد ایران ومردم بیدارش
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷
بی بی سی خبیث کینه ورز ترین شبکه ضد ایران است لعنت بر دولت خبیثه انگلیس که الان حدودا ۶۰ سال است علیه ایران شایعه پراکنی می کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
هیچ‌کس دوست ما نیس
آخرین اخبار