ویژه برنامه های اوقاف و امور خیریه همدان در دهه فجر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: با توجه به به همزمانی ایام الله دهه فجر با ایام فاطمیه هماهنگی های لازم برای با شکوه تر برگزار شدن فجر فاطمی صورت گرفته است.

ویژه برنامه های اوقاف و امور خیریه همدان در دهه فجربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند ،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به همزمانی ایام الله دهه فجر با ایام فاطمیه گفت: هماهنگی های لازم برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن برنامه های فجر فاطمی با هیأت امنای مساجد استان همدان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تمام برنامه های تدوین شده برای اجرا در مساجد به صورت مردمی برقرار خواهد بود و در هر شهرستان حداقل در ده مسجد برنامه های ویژه ای خواهیم داشت که این تعداد در شهرستان همدان در ۲۰ مسجد خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این که مبلغان حوزه علمیه قم نیز در این مدت با حضور خود به تبیین ایام فاطمیه می پردازند خاطرنشان کرد: طبق برنامه مدونی که در کمیته مساجد طرح ریزی شده است در کنار ۳۵ مبلغ اعزامی از شخصیت‌های مختلف علمی، انقلابی و فرهنگی و روحانیان جامعه‌المصطفی قم نیز برای سخنرانی ها بهره خواهیم برد.

وی اضافه کرد: اداره کل اوقاف همدان در این مدت با برگزاری ۵۶ ویژه برنامه به دنبال تمرکز بر اجرای نیت واقفان خواهد بود که در این برنامه ها تعداد چهار کاروان زائر اولی از محل اجرای نیت واقف به عتبات عالبات اعزام خواهند شد.

کاروند در ادامه گفت: در طول این سفر افزون بر تهیه گذرنامه خرید لباس و کفش زائران نیز بر عهده اداره اوقاف همدان خواهد بود.

وی ابراز کرد: ارائه خدمات رایگان آزمایشگاهی، ویزیت رایگان بیماران، اعزام اکیپ پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به روستاها، توزیع سبد کالا بین نیازمندان و پرداخت کمک هزینه درمان از جمله برنامه هایی است که در این مدت اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند افتتاح بخشی از بیمارستان امام حسین (ع) تا پایان امسال را از دیگر پروژه های اداره اوقاف برشمرد و افزود: بخش ۳۲ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) که در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است تا قبل از پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی به برنامه سوگواره یاس نبوی که در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار خواهد شد اشاره و اظهار کرد: امسال به حرمت ایام فاطمیه نورافشانی در بقاع متبرکه در شب ۲۲ بهمن ماه انجام نخواهد شد.

انتهای پیام/ ش

برنامه های اوقاف و امور خیریه همدان در دهه فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.