کارشناس آمریکایی: دشمنی آمریکا با ایران مطمئناً ارتباط تنگاتنگی با بازداشت مرضیه هاشمی دارد

یک کارشناس آمریکایی در گفتگو با شبکه پرس تی وی از اقدام آمریکا در خصوص بازداشت گوینده مسلمان این شبکه در واشنگتن انتقاد کرد.

کارشناس آمریکایی: دشمنی آمریکا با ایران مطمئناً ارتباط تنگاتنگی با بازداشت مرضیه هاشمی داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک کارشناس آمریکایی در گفتگو با شبکه پرس تی وی به انتقاد از اقدام آمریکا در خصوص بازداشت مرضیه هاشمی، گوینده این شبکه پرداخت.

وی تأکید کرد: آزادی بیان در آمریکا صرفاً یک شعار است که به آن عمل نمی‌شود، زیرا دولت‌های اوباما و ترامپ همواره خبرنگاران منتقد را مورد اذیت و آزار قرار داده و حتی برخی از آنان را محاکمه کرده‌اند.

مجری این شبکه ابتدا گفت: مرضیه هاشمی، خبرنگار آمریکایی مسلمان که یکی از مجریان خبر شبکه ما است، در کشور زادگاهش، یعنی آمریکا، دستگیر شده است. وی یک خانم آفریقایی-آمریکایی (سیاهپوست) است، حدود یک ماه پیش به آمریکا سفر کرده بود و اخیراً در آن کشور بازداشت شده است. مأموران اف بی آی، وی را در فرودگاه سنت لوئیس دستگیر و سپس او را به بازداشتگاهی در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، منتقل کرده‌اند.

مجری افزود: ما اکثر اطلاعات مان را تاکنون از خانواده مرضیه هاشمی دریافت کرده ایم که خودشان ۴۸ ساعت پیش از دستگیری وی در آمریکا مطلع شده اند. همچنین گزارش شده است که با مرضیه هاشمی در بازداشتگاه واشنگتن بدرفتاری می‌شود. ما از علت بازداشت وی اطلاعی در دست نداریم، زیرا دستکم تاکنون هیچ اتهام رسمی به وی وارد نشده است که ما از آن مطلع باشیم.

مجری این شبکه در ابتدای گفتگوی اختصاصی با بروس دیکسون، کارشناس آمریکایی در آتلانتا، که از طریق تماس زنده «اسکایپ» در این برنامه شرکت کرده بود، خطاب به وی گفت: من که شخصاً گیج شده ام و لذا سؤال اصلی من این است، چرا مرضیه هاشمی بازداشت شده است؟

بروس دیکسون گفت: من خودم چند دقیقه پیش این خبر را از خودِ شما شنیدم و از این‌رو، حتماً در این خصوص تحقیقاتی انجام خواهم داد که تا جایی که می‌توانم، در این رابطه اطلاعات کسب کنم.

وی افزود: متأسفانه، یکی از معدود موضوعاتی که در این کشور (آمریکا) هم دموکرات‌ها و هم جمهوری خواهان بر سر آن اتفاق نظر دارند، دشمنی با ایران است. من مطمئنم که این مسئله (دشمنی با ایران) ارتباط تنگاتنگی با این بازداشت داشته است. در هر صورت، باید صبر کنیم و ببینیم دلیلی که برای دستیگری وی (هاشمی) اعلام می‌شود، چیست.

مجری پرس تی وی ادامه داد: البته دشمنی آمریکا با ایران امری مخفی نیست و همه از آن آگاهند، اما وقتی دولت آمریکا یکی از شهروندان خود (مرضیه هاشمی) را دستگیر می‌کند و هیچ دلیلی برای آن ارائه نمی‌کند و گزارش‌هایی از اذیت و آزار وی نیز دریافت می‌شود، این را به امری بسیار نگران کننده تبدیل می‌کند. شمار بسیار زیادی از مسلمانان در آمریکا زندگی می‌کنند و آنان نیز انتظار ندارند هنگامی که می‌خواهند سوار بر هواپیما شوند، مأموران آمریکایی آن‌ها را دستگیر کنند.

دیکسون پاسخ داد: البته روشن است که نباید با خبرنگاران یا مسلمانان در آمریکا بدرفتاری شود، ولی در دنیای واقعی چنین اتفاقاتی می‌افتد. خبرنگاران در موقعیتی حساس و آسیب پذیر قرار دارند. بسیاری از سیاستمداران دم از حق آزادی بیان و امثال آن می‌زنند، ولی سیاست‌های بسیاری از دولت ها، به ویژه دولت آمریکا، در عمل دقیقاً مخالف ادعا‌هایی است که بر زبان می‌آورند. دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، نیز با خبرنگارانی که آن‌ها را منتقد خود می‌دانست، بدرفتاری و آن‌ها را محاکمه می‌کرد. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، نیز دقیقاً همان روش دولت پیشین آمریکا را (در بدرفتاری با خبرنگاران منتقد) ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
آمریکا بهت هشدار میدیم بترس از روزی که دیگه صبرمون لبریز بشه
آخرین اخبار