هشدار طالبان به آمریکا: مذاکرات صلح را متوقف می کنیم

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر آمریکا حاضر به مذاکره درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان نشود این گروه روند مذاکرات صلح با واشنگتن را متوقف خواهد کرد.

هشدار طالبان به آمریکا: مذاکرات صلح را متوقف می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر آمریکا حاضر به مذاکره درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان نشود این گروه روند مذاکرات صلح با واشنگتن را متوقف خواهد کرد.

گروه طالبان اعلام کرد که آمریکا در نشست ابوظبی توافق کرده بود تا در دور بعدی گفت‌وگوهای صلح، درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان مذاکره کند.

طالبان تصریح کرد، اما آمریکا در حال حاضر تلاش می‌کند تا روند گفت‌وگوهای صلح را به سمت دیگری ببرد و مطالبات جدیدی را مطرح کند.

این گروه به آمریکا هشدار داده است که اگر این وضعیت دوام یابد و آمریکا از مذاکره صادقانه خودداری کند؛ طالبان روند مذاکرات صلح با آمریکا را متوقف خواهد کرد.

طالبان خاطرنشان کرد، این گروه تا زمانی مذاکرات صلح با آمریکا را به تعلیق در خواهد آورد که آمریکا دست از اعمال فشار برداشته و در راستای صلح گام‌های واقعی بردارد.

این گروه تصریح کرد که آمریکا نباید از طریق تطمیع سایر کشورها فشارهای بی‌مورد بر گروه طالبان اعمال کند و تحت عنوان صلح اهداف استعماری خود در افغانستان را دنبال کند.

طالبان از آمریکا خواسته است تا با در نظر گرفتن مبارزه طولانی مدت طالبان برای آزادی به خواسته‌های مشروع مردم افغانستان احترام گذاشته و به اشغال این کشور پایان دهد.

این گروه همچنان تاکید کرده است که دفتر سیاسی قطر را برای حل سیاسی مسئله افغانستان باز گذاشته است و هر کشوری که بخواهد به روند صلح کمک کند می‌تواند با دفتر سیاسی این گروه تماس برقرار کند.

به نوشته تسنیم، نشست اخیر طالبان و آمریکا که قرار بود در قطر برگذار شود به دلیل اختلاف نظر درباره اجندای آن از سوی طالبان لغو شد.

این در حالی است که اخیرا پاکستان و شماری از کشورهای عربی از جمله عربستان بر گروه طالبان فشار وارد می‌کند تا با دولت افغانستان وارد مذاکره شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.