ثبت ۵۴۲ موقوفه در سنندج

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان گفت: درسال جاری ۳۱ وقف جدید در کردستان به ثبت رسیدکه از این تعداد سنندجی‌ها با ۵۴۲ موقوفه بیشترین سهم را داشتند .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت السلام والمسلمین مصطفی نوروزی  مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان  با اشاره به اینکه درسال جاری ۳۱ وقف جدید در کردستان به ثبت رسید،گفت:این وقف‌ها در شهرستان‌های بانه ۱۰ مورد بیجار ۸، سنندج و سقز ۳، قروه ۲ و مریوان ۵ مورد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دوهزارو ۱۵۸ مورد موقفه درکردستان وجود دارد گفت: سنندجی‌ها با ۵۴۲ موقوفه بیشترین و بیجار با ۲۰۲ مورد وقف راداشته اند.
وی گفت: بیشترین موقوفات در استان کردستان را وقف در زمینه مساجد، مذهبی دانست و گفت: نیات سلامت و درمانی، نیات اجتماعی وخیریه کمترین نیت واقفین هستند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان جالبترین وقف رامربوط به ۵ وقف درخت گردو در روستای مجسه بانه دانست و گفت:این وقف در زمینه قرآنی بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه در کردستان ۱۸ هزارو ۹۶۵ رقبه وجود دارد،گفت: بیشترین نیاز وقفی در استان  درمان و کمک هزینه ازدواج است.

انتهای پیام/م

وجود ۱۸ هزارو ۹۶۵ رقبه در کردستان

 

 

برچسب ها: وقف ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.