مفتح در نشست خبری:

عوارض خروج برای زائران اربعین سال ۹۸ افزایش نیافت/بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال منظور می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال به منظور افزایش سرمایه بانک مسکن محسوب می‌شود.


عوارض خروج برای زائران اربعین سال ۹۸ افزایش نیافت/بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال منظور می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور در دومین نشست خبری خود با اشاره به مصوبات این کمیسیون گفت: کمیسیون تلفیق همچنان در مرحله اول رسیدگی به لایحه بودجه است به این معنا که در حوزه بررسی درآمد‌ها و منابع درآمدی بودجه سال ۹۸ کل کشور است.

وی افزود: کمیسیون تلفیق گمرک جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد که حقوق ورودی مربوط به قطعاتی که در کالا‌های صادراتی مطرح شده را به تولیدکننده بازگرداند تا حمایتی از تولیدکننده با گرایش صادرات باشد.

مفتح تصریح کرد: طبق مصوبه دیگر این کمیسیون مقرر شد تا مابه‌تفاوت قیمت تکلیفی فروش آب با قیمت تمام شده آن را از بدهی‌هایی که وزارت نیرو به دولت دارد دریافت کند و قیمت تمام شده با تایید سازمان‌های ذیربط از بدهی‌های وزارت نیرو کسر شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه گفت: در مجوز دیگری مقرر شد که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) از بابت مشارکت در پروژه‌هایی که دارند ارقام را به عنوان افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال به صورت جمعی خرجی بتوانند محاسبه کنند.

وی ادامه داد: بدهی‌های بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه بانک مسکن منظور خواهد شد.

نماینده تویسرکان اظهار کرد: وزارت مسکن، راه و شهرسازی مکلف شد تا اصل زمین مسکن مهر که از زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله است را در صورت تقاضای مالکین و ساکنین به آن‌ها بفروشد.

مفتح تصریح کرد: در مصوبه دیگری مقرر شد پیمانکارانی که صورت وضعیت تنظیم می‌کنند از زمانی که از دولت صورت حساب دریافت می‌کنند مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شوند. همچنین مقرر شد بازپرداخت وام‌های دانشجویی به عنوان سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویی لحاظ شود تا بنیه این صندوق‌ها برای استمرار پرداخت وام دانشجویان تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه کل کشور سال ۹۸ ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش، اجازه یافت برای ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضای آموزشی، ورزشی و تربیتی با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث و بازسازی وبهره برداری با تغییر کاربری از زمین‌هایی که در نقاط مختلف شهر‌ها وجود دارد، اقدام کند و از این طریق امکانات مالی مناسب تری برای آموزش و پرورش تامین شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق شرکت‌ها و بانک‌ها و همچنین موسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلفند ۴۰ درصد بودجه پژوهشی خود را در مقاطع سه ماهه به امور پژوهشی اختصاص دهند.

مفتح گفت: شرکت‌های بیمه‌ای مکلف شدند ۳ هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث خود را بر اساس جدولی که به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است به صورت هفتگی نزد خزانه داری کل کشور به عنوان درآمد عمومی واریز کنند تا صرف هزینه‌های بیمارستان و امور هزینه‌ای که بعدا به تصویب می‌رسند، شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه کل کشور سال ۹۸ تصریح کرد: نیرو‌های مسلح مکلف شدند کمک هزینه مسکن کارکنانی که در خانه‌های سازمانی سکونت دارند را از حقوق آن‌ها کم کرده و به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند، همچنین در خصوص موارد خروج از کشور مقرر شد تا این عوارض برای زائران عتبات عالیات در سال ۹۸ مطابق قانون سال ۹۶ اخذ شود.

وی افزود: زائرانی که بین تاریخ ۲۴ شهریور تا ۱۲ آبان از مرز‌های زمینی برای سفر اربعین به عراق سفر می‌کنند از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف شدند و سایر کسانی که برای زیارت عتبات خارج می‌شدند معادل عوارض سال ۹۶ را پرداخت خواهند کرد.

مفتح در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق تا تبصره ۱۴ لایحه بوجه را مورد بررسی قرار داده و بعد از تعیین سقف درآمد‌ها وارد بررسی تبصره‌های هزینه‌ای لایحه بودجه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار