واکنش مقامات آلمانی به رأی منفی پارلمان انگلیس به طرح ترزا می

مقامات آلمانی به رأی منفی پارلمان انگلیس به طرح ترزا می‌ برای خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) واکنش نشان دادند.

واکنش مقامات آلمانی به رای منفی پارلمان انگلیس به طرح ترزا میبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان امروز (چهارشنبه) از اتحادیه اروپا خواست زمان بیشتری به انگلیس بدهد تا در مورد چگونگی خروج از این اتحادیه تصمیم‌گیری کند.

آلتمایر در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت: اتحادیه اروپا باید زمان بیشتری به انگلیس بدهد تا پارلمان و مردم به موضع مشخصی در این خصوص (برکسیت) دست یابند.

آلتمایر در حالی چنین اظهارنظری کرده است که پیش از آن هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به رأی منفی پارلمان انگلیس به طرح ترزا می‌ گفت: فرصت زیادی برای یافتن راه حلی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی نمانده است و زمان بازی کردن به پایان رسیده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال به تعویق انداختن زمان برنامه‌ریزی شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد، گفت: در صورتیکه انگلیس چنین درخواستی به اتحادیه اروپا بدهد، به صورت سازنده بررسی خواهد شد.

پارلمان انگلیس سرانجام شب گذشته طرح ترزا می، نخست وزیر این کشور برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا را با ۴۳۲ رأی مخالف در برابر ۲۰۲ رأی موافق رد کرد. این بزرگترین شکست ترزا می‌ در طول دوران نخست‌وزیری‌اش بوده است. قرار بود انگلیس در تاریخ ۲۹ مارس رسما از اتحادیه اروپا جدا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار