نام‌های نامرئی و مهندسی انتخابات کاراته در قالب سکوت!

تعداد نامزد‌های ریاست فدراسیون کاراته برای شرکت در انتخابات مشخص شد، اما نام این افراد هنوز مخفی مانده است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اینکه در روزهای نهایی از مهلت قانونی منع به کار گیری بازنشستگان، محمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته از سمت خود استعفا داد، محسن آشوری به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد تا وضعیت ریاست جدید در مجمع انتخاباتی مشخص شود.

تغییر ریاست در فدراسیون کاراته از همان ابتدا کار با حاشیه هایی همراه بود چرا که فرجی به دلیل اینکه به دنبال دریافت نامه بازگشت به کار بود تا آخرین روزها از سمت خود کناره گیری نکرد و پس از انتخاب آشوری بود که او از ریاست فدراسیون استعفا داد.

پس از آن با توجه به اعلام وزارت ورزش و جوانان مبنی بر زمان ثبت نام از کاندیدهای این فدراسیون، 23 نفر در 10 روز کاری با مراجعه به این فدراسیون برای مجمع انتخاباتی اعلام آمادگی کردند و این درحالی بود که در پایان هر روز اسامی نفرات روی سایت فدراسیون اعلام می شد اما در روز پایانی و در جایی که محمد صادق فرجی و برخی دیگر از نفرات با حضور در فدراسیون برای مجمع ثبت نام کردند کاشانی دبیر مجمع تنها به اعلام نهایی تعداد نفرات بسنده کرد تا اسامی کاندید های روز آخر مشخص نباشد و پس از اعلام رسانه ها درمجموع باز هم نام 2 نفر از افراد ثبت نام شده در هاله ای از ابهام باقی بماند.

اکنون پس از گذشت چندین روز از پایان ثبت نام، کمیته بررسی تطبیق سوابق مدیریتی وزارت ورزش و جوانان صلاحیت 10 نفر از کاندیدهای فدراسیون را تائید کرده است و کاشانی دبیر مجمع هنوز اسامی این نفرات را اعلام نکرده و مانند زمان ثبت نام به اعلام تعداد نفرات بسنده کرده است.

نکته قابل توجه این است که چرا انتخابات کاراته با مخفی کاری و به دور از اعلام اسامی نفرات وشفاف سازی در حال انجام است و هنوز کسی درباره اسامی کامل ثبت نام شده ها و افراد مورد تائید صحبتی نکرده و تنها این اسامی از طریق برخی رسانه ها مشخص و اعلام شده است. حاشیه های این انتخابات تمامی ندارد و یکی از خبرگزاری ها از بازداشت یکی از کاندیدهای مجمع انتخاباتی این فدراسیون خبر داده است.

به نظر می رسد در مخفی کردن نام نامزد ها علل مختلفی دخیل باشند از جمله مسائل مربوط به مدارک  تحصیلی مشکل بازداشتی یکی از نامزد ها و از همه مهم تر عدم حصول نامه بازگشت به کار رئیس سابق و بازنشسته که دوباره برای ریاست فدراسیون نامزد شده است و شنیده می شود وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از عملکرد او رضایت دارند و  بدشان نمی آید او دوباره در بر مسند ریاست کاراته سوار شود و به نوعی این سکوت بوی مهندسی انتخابات را می دهد.

کاشانی: درباره بازداشت یکی از کاندیدها اطلاعی ندارم

محمدرضا کاشانی دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته درباره اینکه گفته می شود یکی از 10 نفر مورد تائید برای مجمع انتخاباتی در بازداشت به سر می برد گفت: در این مورد تاکنون صحبتی نشنیدم و اطلاعی ندارم.

او درباره اعلام نکردن اسامی نفرات بیان کرد: چند نفر از کاندیدها با من تماس گرفتند و تشکر کردند که اسامی را اعلام نکردیم چرا که مدارک مدیریتی ما مورد تائید قرار نگرفت و باعث شد تا آبروی کاری ما حفظ شود. به همین دلایل بود که اسامی نفرات را اعلام نکردیم.

کاشانی عنوان کرد: افرادی که تا این مرحله هستند مدارک و سوابق مدیریتی شان مورد تائید کمیسیون تطبیق قرار گرفته است و بعد از این یک مرحله دیگر وجود دارد تا صلاحیت فردی کاندیدها مورد ارزیابی قرار گیرد. بعد از این مراحل که صلاحیت ها نهایی شود ما متوجه می شویم که نامزدهای اصلی چه کسانی هستند. این 23 نفر که ثبت نام کردند داوطلب کاندیدها هستند. اما پس از تائید نهایی می توانیم اسامی نهایی نفرات را اعلام کنیم.

دبیر مجمع بیان کرد: اکنون به اعلام تعداد نفرات بسنده کردیم و پس از نهایی شدن صلاحیت ها اسامی کاندیدهای مجمع اعلام خواهد شد.

کاشانی درباره حضور فرجی در لیست کاندید‌های انتخاباتی مجمع فدراسیون بیان کرد: در این رابطه محمدرضا داورزنی معاونت توسعه وزارت ورزش و جوانان صحبت کرده است و گفتند روزی که قرار است انتخابات این فدراسیون برگزار شود اگر فرجی نامه دیوان محاسبات را برای بازگشت به کار داشته باشد می‌تواند در آن شرکت کند.

ویشگاهی : هر چه زمان انتخابات طولانی تر شود به ضرر کاراته است 

جاسم ویشگاهی پیشکسوت کاراته درباره وضعیت مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته عنوان کرد: کمیسیون تطبیق مدارک و سوابق مدیریتی صلاحیت 10 نفر را تائید کرده است و منتظر هستیم تا کاندیدهای اصلی مشخص و اعلام شوند. شرایط این روزهای کاراته حساس است و هر چه این انتخابات طولانی تر شود به ضرر کاراته خواهد بود در صورتی که این رشته یکی از امیدهای مدال آوری کاروان ورزشی ایران در المپیک 2020 توکیو است و از مسئولان وزارت ورزش و جوانان می خواهم که هر چه سریعتر وضعیت کاراته را مشخص کنند تا تیم های ملی آسیب نبینند و بتواند در مسابقات کسب سهمیه شرکت کنند.

اعضای مجمع باید درباره بازگشت فرجی رای گیری کنند

ویشگاهی درباره بازگشت فرجی به فدراسیون کاراته گفت: در صورتی که فرجی در لیست کاندیدها باشد باید اعضای مجمع با بررسی سوابق عملکردی او درباره بازگشت فرجی رای بدهند.

کاراته که این روزها نیاز به آرامش دارد تا بتواند درسال 2019 سهمیه اولین المپیک را بدست آورد اما با تغییر و تحولاتی که در ریاست این فدراسیون رخ داد وارد حاشیه هایی شده است که می تواند روی عملکرد تیم های ملی تاثیر گذار باشد.


بیشتر بخوانید:

واکنش سرپرست فدراسیون کاراته به غیبت عباسعلی در اردوی تیم ملی

انتخابات ریاست کاراته با ۲۳ نامزد و یک صندلی!

سلطانی: کاراته امروز نیاز به حمایت مسئولان دارد/ سال حساسی پیش روی تیم ملی است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.