در بیست و ششمین روز از تعطیلی دولت آمریکا، ترامپ قانونی را امضا می‌کند که بر مبنای آن کارمندان بیکار شده پس از اتمام تعطیلی حقوق عقب‌افتاده خود را دریافت می‌کنند.

در روز بیست و ششم تعطیلی دولت، ترامپ قانون پرداخت حقوق عقب‌افتاده کارمندان بیکارشده را امضا می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در حالی که تعطیلی دولت آمریکا به روز بیست و ششم رسیده است گفته می‌شود قرار است امروز (چهارشنبه) دونالد ترامپ، ئیس‌جمهور این کشور قانونی را مضا کند که بر اساس آن ۸۰۰ هزار کارمند فدرال بیکار شده بر اثر تعطیلی هنگامی که دوباره به کار بازگشتند حقوق عقب افتاده خود را دریافت کنند.

همچنین در روز بیست و ششم از تعطیلی دولت آمریکا ترامپ قرار است در ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی با گروهی از نمایندگان دو حزب دیدار کند هر  چند هنوز مشخص نیست که این دیدار به تعطیلی دولت مربوط باشد زیرا هیچ کدام از مقامات کاخ سفید و دفتر نمایندگان در این خصوص جزئیاتی را منتشر نکرده اند.

پس از آنکه ترامپ اصرار ورزید اگر کنگره بیش از ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک اختصاص ندهد قانون بودجه یک چهارم نهاد‌های دولت را امضا نخواهد کرد از روز ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی دولت آمریکا تعطیل شد.

امروز ترامپ در توئیتر خود دموکرات‌های کنگره را در این خصوص سرزنش کرد که حمایت او از ساخت دیوار را در بوق و کرنا کرده‌اند.

او نوشت: «ساخت دیوار‌ها در سراسر جهان نزدیک به ۱۰۰ درصد موفق بوده است. جرم و جنایت در مرز‌های جنوبی کشورمان را خاتمه دهید». هر چند در این توئیت ترامپ اشاره نکرده بود منظورش از ساخت دیوار‌ها در جهان کدام دیوار‌هاست.

این توئیت به نظر نمی‌رسد بتواند دموکرات‌ها را که از سوم ژانویه هدایت مجلس نمایندگان را به عهده گرفته اند، متحول کند. این در حالی است که ترامپ دست‌کم به حمایت شماری از دموکرات‌ها در سنا برای تصویب قانون بودجه نیاز دارد.

بر اساس برآورد اقتصاددانان، هر هفته تعطیلی دولت در آمریکا حدود ۰.۱ درصد رشد اقتصادی را در این کشور کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار