در چهل سالگی انقلاب صورت گرفت؛

افزایش سرانه ورزشی کرمان از ۱۵ درصد به ۷۳ درصد

افزایش سرانه ورزشی استان کرمان از ۱۵ درصد به ۷۳ درصد متر مربع، یکی از دستاورد‌های ارزنده اداره کل ورزش و جوانان این استان در طول چهل سالگی انقلاب است.

محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به شاخص های عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از قبل از انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: تعداد ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های این استان، قبل از انقلاب ۸ تا بوده که هم اکنون به ۷۳ عدد رسیده است.

وی تعداد سالن‌های ورزشی قبل از انقلاب را ۱۶ سالن دانست و افزود: این رقم در حال حاضر ۲۵۴ سالن است.

امیری خراسانی تصریح کرد: تعداد زمین‌های چمن از ۸ تا به ۱۳۰ و تعداد استخر‌ها از ۷ تا به ۲۶ عدد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: تعداد زمین‌های رو باز از ۱۹۲ تا به ۳۷۱ و تعداد زورخانه‌ها از ۱۵ تا به ۲۸ عدد رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، کل فضا‌های رو باز قبل از انقلاب را ۱۳۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: هم اکنون این میزان به یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۱۱ متر مربع رسیده است.

امیری خراسانی افزود: در همه‌ی این موارد از ۱۸۰ هزار متر مربع به ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۶۱ متر مربع رسیده ایم.

وی به افزایش سرانه‌ی فضای ورزشی از ۱۵ درصد به ۷۳ درصد اشاره و تصریح کرد: رشد سرانه ورزشی استان از ۱۵ درصد به ۷۳ درصد متر مربع از افتخارات اداره کل ورزش و جوانان و دستاوردی ارزنده در این راستا است.

امیری خراسانی به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه‌ی فجر پیش رو نیز اشاره کرد و یادآور شد: چمن مصنوعی ارزوییه، سالن محمدآباد ساقی، سالن محمدآباد ریگان، چمن مصنوعی روستای زه کهنوج، سالن اسماعیل آباد فهرج، چمن مصنوعی منوجان، چمن مصنوعی بجگان، چمن مصنوعی نرماشیر، سالن محمودآباد سیرجان، سالن ورزشی هوتک، بازسازی استخر بشری کرمان، سالن فرح آباد، چمن مصنوعی عنبرآباد، بازسازی چمن طبیعی و برج نور شهید شهابی بافت پروژه‌هایی هستند که از محل اعتبارات استانی، احداث، تکمیل یا تعمیر شده اند و در دهه‌ی فجر جاری به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ب

مقایسه دستاوردهای ورزش و جوانان کرمان قبل و بعد از انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار