آمادگی صربستان برای استقبال از ولادیمیر پوتین + عکس

رئیس‌جمهور روسیه امروز برای دیدار با مقامات صربستان و گفتگو درباره روابط دو کشور، راهی بلگراد خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که امروز برای انجام مذاکرات با مقامات صربستان، راهی این کشور خواهد شد، قرار است از سوی مقامات بلگراد مورد استقبال باشکوه قرار گیرد.

تصاویری در رسانه‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد عکس ولادیمیر پوتین بر روی تی‌شرت‌ها و لیوان‌ها و همچنین دیوارهای شهر بلگراد نقش بسته است.

آمادگی صربستان برای استقبال با شکوه از ولادیمیر پوتین

تصویری از پوتین بر روی بیلبوردی در بلگراد، پایتخت صربستان

پوتین در سفر امروز خود به صربستان برای چهاردهمین بار با «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد. صربستان و روسیه روابط اقتصادی- فرهنگی نزدیکی دارند و همین مسأله سبب شده است با وجود آنکه بلگراد تمایل دارد به سازمان های غربی مانند اتحادیه اروپا بپیوندد، روابط تاریخی خود را با مسکو حفظ کند.

صربستان همچنین به درخواست ها برای پیوستن به تحریم های غرب علیه مسکو پاسخ منفی داده است. روسیه نیز ضمن مخالفت با به رسمیت شناختن استقلال کوزوو که از استان‌های پیشین صربستان محسوب می‌شد- از بلگراد حمایت کرده است. روسیه همچنین تلاش کرده تا روابط نظامی قوی خود را از طریق ارائه تجهیزات و برگزاری مانورهای مشترک با بلگراد حفظ کند.

از سوی دیگر، در آستانه سفر رئیس جمهور روسیه به صربستان، ولادیمیر پوتین از آمریکا و دیگر کشورهای غربی انتقاد و تأکید کرد سیاست این کشورها (غرب) در جهت تقویت سلطه خود بر منطقه بالکان بوده و این، عامل اصلی بی‌ثباتی است.

پوتین در مصاحبه با یک روزنامه صربستانی حامی دولت که در تاریخ 16 ژانویه ( روز گذشته) منتشر شد، اعلام کرد پیوستن مونته نگرو به ناتو در سال ۲۰۱۷، بدون آنکه رفراندومی برگزار شود، سبب بی‌ثباتی سیاسی در منطقه بالکان شده است.

پوتین در ادامه تصریح کرد: روسیه همیشه به منطقه بالکان به عنوان فضایی برای همکاری سازنده نگاه کرده و صربستان به عنوان شریکی راهبردی دارای جایگاهی خاص است.

گفتنی است آنا برنابیچ، نخست وزیر صربستان ماه گذشته اعلام کرد اولویت سیاست خارجی صربستان، همچنان پیوستن به اتحادیه اروپاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار