ظریف در جمع خبرنگاران:

آمریکا حق دخالت در روابط ایران و عراق را ندارد

وزیر امور خارجه گفت: ما و عراق قبل از این که آمریکا بوجود بیاید روابط داشتیم و از این پس هم خواهیم داشت.

آمریکا حق دخالت در روابط ایران و عراق را نداردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک تجاری کارآفرینان و تجار ایرانی و عراقی امروز پنجشنبه 27 دی ماه با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه  در نجف اشرف برگزار شد.

 وزیر امور خارجه کشورمان پس از برگزاری این نشست در جمع خبرنگاران گفت که رابطه ما با عراق مانند برخی کشورهای دیگر، تصنعی نیست، ما و عراق قبل از این که آمریکا بوجود بیاید روابط داشتیم و از این پس هم خواهیم داشت. پمپئو و مقامات آمریکایی حق دخالت در روابط ایران و عراق را ندارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که درباره تفاوت سفر وزیران خارجه ایران و آمریکا به عراق گفت: روابط ما با عراق تصنعی نیست و ما برادران هم هستیم، این طولانی ترین سفری بود که من به یک کشور داشته ام و این نشانه علاقمندی و روابط ویژه میان دو ملت و دو کشور است. 
ظریف گفت: در سفر پنج روزه به عراق در شهرهای بغداد، اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف، دیدارهای بسیار خوبی با مسوولان دولتی و فعالان تجاری داشتم. 

وی افزود: با اطمینان می گویم که روابط ایران و عراق افق بسیار روشن و درخشانی دارد.

ظریف همچنین روز گذشته هم در این سفر با مسئولان عراقی از جمله مقامات رسمی استان کربلا، استاندار، روسای مجالس استان، نمایندگان عتبات مقدسه و برخی از نمایندگان کربلا و بابِل در مجلس عراق همچنین سران قبایل و عشایر جنوب عراق در کربلا هم دیدار و گفت‌وگو داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاست خارجی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۳:۲۶ ۲۷ دی ۱۳۹۷
حالا که داره دخالت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۷ دی ۱۳۹۷
آینده چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۷ دی ۱۳۹۷
بقدری در مورد آمریکا اغراق کردین و تمام مشکلات را به برجام گره زدین که صنعت کشور را به نابودی کشاندین و امروز هم کشور را معطل اروپاییها و رابطه با عراق و ترکیه کرده ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۷ دی ۱۳۹۷
ماشاا.... به ظریف
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۷ ۲۷ دی ۱۳۹۷
درسته حق ندارند،اما سیاست و تلاش برای حفظ قدرت باعث میشه که دخالت کنن.هر کشوری بدنبال منافع خود است و این عمری عادی است که آمریکا نیز از آن مستثنی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۷ دی ۱۳۹۷
زیاد به این کشورهای عربی دلخوش نباشید چون همیشه از پشت خنجر میزنن .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۲ ۲۷ دی ۱۳۹۷
امیدواریم سیگنال نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۷ دی ۱۳۹۷
بلندترنشنیدما قوی و محکم هستیم امریکا هم هیچ غلطی نمیتتونه بکنه یخورده فقط ملت اذیت مبشن اونهم مهم نیست دنیا فقط دوروزه امروزاگر نگریی فردا دیگه دیر شده. کس دیگه میگریه
آخرین اخبار