افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی با ایجاد صنایع تبدیلی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، ارزش افزوده بخش کشاورزی تا چندین برابر افزایش می‌یابد.

افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز پنج شنبه ۲۷ دی ۹۷ در نشست شورای اداری شهرستان بروجن، با بیان اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی حلقه مفقوده زنجیره تولید در بخش کشاورزی است افزود: با ایجاد آن، ارزش افزوده این حوزه تا چندین برابر افزایش می‌یابد.

وی گفت: با نظارت و کنترل جدی بر فرآیند تولید و سلامت محصولات کشاورزی، زنجیره امنیت غذایی مردم از مزرعه تا سفره تضمین می‌شود.

حجتی با بیان اهمیت ویژه مشارکت بخش خصوصی در ایجاد نگرش نو در اقتصاد کشاورزی اضافه کرد: در این راستا دولت در حوزه واگذاری زمین، ارائه تسهیلات و موافقت اصولی طرح‌ها به بخش خصوصی آمادگی دارد.

وی، خشکسالی و کمبود بارش‌ها را از مهمترین چالش‌های بخش کشاورزی بیان کرد و گفت: باید با مدیریت این دغدغه، زمینه خودکفایی کشور در محصولاتی همچون شکر فراهم شود.

گفتنی است: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بمنظور سرکشی، کلنگ زنی و افتتاح چند طرح حوزه کشاورزی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های بروجن و لردگان، به این استان سفر کرد.
 
کلنگ زنی مزرعه گیاهان دارویی در سفیددشت و افتتاح مجتمع گلخانه‌ای در روستای معموره بخش بلداجی، از برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان بروجن است.
 
بروجن از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

سفر وزیر جهاد کشاورزی به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار