با حضور وزیر جهاد کشاورزی:

بهره برداری از ۱۰۶ پروژه آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری

، با حضور وزیر جهاد کشاورزی، بهره برداری از ۱۰۶ پروژه آبخیزداری در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

بهره برداری از ۱۰۶ پروژه آبخیزداری در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهره برداری از ۱۰۶ پروژه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، و همچنین پروژه پخش سیلاب کلامویی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، روز پنج شنبه ۲۷ دی ۹۷ و با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی  آغاز شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین بهره برداری از این طرح ها، از اختصاص ۱۰ درصد بودجه آبخیزداری کشور به این استان خبر داد.

اقبال عباسی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری با توجه به کاهش بارش و خشکسالی‌های اخیر مهم و ضروری، و توجه به بخش آبخیزداری و کشاورزی از راه‌های توسعه استان و رفع معضل بیکاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری هم گفت: برای اجرای این پروژه ها، ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

علی محمدی مقدم افزود: امسال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در استان، ۲۲۷ میلیارد ریال اختصاص یافت که برای ۱۴۹ طرح در ۳۰ حوضه آبخیز هزینه گردید.

وی اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری با هدف جلوگیری از هدر رفت آب، جلوگیری از سیلاب و فرسایش خاک، گسترش پوشش گیاهی و تغذیه سفر‌های زیرزمینی اجرا می‌شود.

محمدی مقدم اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲۰ سازه ملاتی، ۲ سیلاب پخش کن و ۵ بند خاکی نیمه تمام در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای پروژه پخش سیلاب کلامویی در شهرستان لردگان افزود: با توجه به وجود ۵۱ درصد جنگل‌های چهارمحال و بختیاری در لردگان، و بارندگی بالای ۶۰۰ میلیمتر این شهرستان، احداث این طرح در اولویت برنامه‌های این منطقه بود.

انتهای پیام/ش

سفر وزیر جهاد کشاورزی به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.