وقوع طوفان با ۹۰ کیلومتر برساعت در نائین

رئیس اداره هواشناسی نایین گفت: سرعت طوفان در نایین به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در این شهرستان تا ۷ کیلومتر کاهش داد.

  مهدی زارع نژاد رئیس اداره هواشناسی نایین در گفتگوی اختصاصی با   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طبق پیش بینی هایی که صورت گرفته بود امروز در نایین شاهد وزش باد شدید، وقوع طوفان و بارش باران بود.

وی بیشترین سرعت باد ثبت شده برای شهرستان را به میزان ۸۳ کیلومتربرساعت و از جهت جنوبی عنوان و افزود: کمترین میزان دید افقی شهر نایین طی این مدت ۷ کیلومتر و میزان بارندگی نیز ۱/٢ میلیمتر ثبت شده است که وزش باد شدید در برخی نقاط شهرستان از جمله محور نایین-انارک باعث ایجاد گرد وخاک و کاهش دید افقی شده است.

زارع نژاد با بیان اینکه انتظار می رود تا اواخر وقت امشب به تدریج از میزان ناپایداری ها و شدت وزش باد کاسته شود،گفت: از اواخر وقت امشب شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود که این توده هوای سرد تا اواسط هفته آینده در سطح شهرستان ماندگار خواهد بود و طی این مدت وقوع یخبندان در ساعات افت دما پیش بینی ،همچنین برای ساعات بعدازظهر فردا (جمعه) تا صبح شنبه احتمال بارش باران و برف به ویژه در ارتفاعات شهرستان وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به احتمال وقوع ناپایداری های جوی در سطح شهرستان تا دهه دوم بهمن ماه، خواستار توجه و استفاده همشهریان گرامی از پیش بینی های کوتاه مدت اداره هواشناسی نایین به منظور کاهش خسارات ناشی از پدیده های جوی گردید.

 

انتهای پیام/م

 

  طوفان در نایین

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.