در اکثر نقاط استان اصفهان بارش برف و باران، پیش‌بینی می‌شود

کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان گفت:طی ساعات آینده در اکثر نقاط استان بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای شدید پیش‌بینی می‌شود.

فاطمه زهرا سیدان کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی استان است که بر این اساس طی ساعات آینده در اکثر نقاط استان بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در مناطق غربی و جنوبی استان نیز  به دلیل بارش شدید برف، کولاک برف پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه اواخر وقت امروز این سامانه به تدریج تضعیف شده و به سمت مناطق شرقی و شمالی استان حرکت می‌کند، ادامه داد: سامانه بارشی برای اواخر روز جمعه برای مناطق غربی، شمالی و شرقی بارش برف و باران به همراه خواهد داشت.

سیدان با اشاره به میزان بارش‌های برف و باران طی ۲۴ ساعت گذشته نیز اضافه کرد: بیشترین میزان بارش از چادگان با ۲۵.۳  میلی متر باران  و برف و اصفهان نیز تا کنون ۰.۸ میلی متر باران گزارش شده است.

وی در خصوص وضعیت دمای هوای استان اصفهان طی ۲۴ آینده اضافه کرد: میانگین دمای هوا پنج تا هشت درجه  کاهش می‌یابد؛ با نفوذ توده هوای سرد و ماندگاری آن تا اواسط هفته آینده شاهد کاهش شدید دما در استان خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در سردترین ساعات به چهار درجه سانتی گراد زیر صفر می‌رسد، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی خوروبیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای هوای ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر خنک‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.