در سال آبی جاری:

خوزستان، رتبه دوم میزان بارش ها در کشور را به خود اختصاص داد

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در سال آبی جاری، خوزستان رتبه دوم بارش‌ های کشور به این استان اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در سال آبی جاری استان خوزستان بعد از گیلان رتبه دوم میزان بارش‌های کشور را به خود اختصاص داده است، بطوریکه بارش‌های بی سابقه در استان سبب افزایش دبی ورودی رودخانه‌ها به سد‌های دز، کرخه، جراحی و مارون شده و حدود ۶۰ درصد ظرفیت خالی سد‌های حوضه کارون نیز پر شده است.

وی به رها سازی آب سد دز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مناطقی که در سال ۹۵ تحت تاثیر سیلاب رودخانه دز قرار گرفت روستا‌های غرب بخش شعیبیه شهرستان شوشتر بود که خسارت‌های زیادی به زیرساخت ها، مزارع و واحد‌های مسکونی وارد آمد.

حاجی زاده تصریح کرد: در همین راستا اقداماتی از سال ۹۶ برای ترمیم سیل بند‌های این بخش شروع شد و در یک ماه اخیر این کار شدت بیشتری به خود گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در ادامه افزود: ستاد مدیریت بحران شهرستان از روز گذشته در این شهرستان فعال شده و تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی پیش بینی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خطر در این مقطع زمانی فعلا دفع شده است بیان داشت: خروجی آب رودخانه دز ظهر امروز به یکهزار و ۲۰۰ متر مکعب رسید، اما با پایین آمدن ورودی آب سد این میزان به کمتر از هزار متر مکعب رسیده است.

حسین پنبه دانه پور، فرماندار شهرستان شوشتر گفت: خانوار‌های برخی روستا‌ها که در معرض سیلاب بودند با تلاش نیرو‌های امدادی به محلی ایمن منتقل شدند.

وی بیان داشت: تمام تلاش ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان مقابله با سیلاب احتمالی و جلوگیری از آب به مزارع و روستا‌ها هستند.

پنبه دانه پور اظهار کرد: تا زمان دفع خطر سیلاب نیرو‌های امدادی و دستگا‌های خدمات رسان در این بخش مستقر هستند و ترمیم نقاط آسیب پذیر سیل بند این بخش با بیش از ۳۰ دستگاه راهسازی و ماشین‌های سنگین در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

افزایش آب ذخیره شده در پشت سد‌های خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.