شهردار ارومیه گفت:سرمایه‌های خرد باید برای اشتغال جوانان تجمیع و بکارگیری شود.

سرمایه‌های خرد باید برای اشتغال جوانان تجمیع و بکارگیری شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمد حضرت پور شهردار ارومیه در آیین افتتاحیه مرکز تجاری تورک مال ارومیه اظهار کرد: این روز‌ها خبر‌های خوبی در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی شنیده می‌شود و از تمامی دست اندرکاران و همچنین استاندار آذربایجان غربی تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت فوق العاده‌ای برای سرمایه گذاری است، افزود: خوشبختانه جز ۵ استان امن کشور هستیم و این بستر بسیار مناسبی برای توسعه و پیشرفت است.

شهردار ارومیه با انتقاد از برخی تنگ نظری‌ها در شهر ارومیه گفت: شهر ما طوری است که هرکسی بخواهد عمل و اقدامی کند، سد راه کنندگان و تخریب کنندگانی پیدا می‌شوند که مانع کار مثبت شوند.

حضرت پور با اشاره به افتتاح پروژه تورک مال ادامه داد: از تمامی کسانی که در این استان زحمت کشیدند و به ویژه از استانداران سابق جناب آقایان جلال زاده و سعادت و همچنین آقای شهریاری استاندار آذربایجان غربی سپاس و تشکر ویژه دارم.

وی یادآور شد: مرکز تجاری تورک مال اتفاق خوبی در شهرمان است که پس از سال‌ها شاهد افتتاح همچنین مرکزی هستیم.

حضرت پور با انتقاد از کم کاری‌ها و عقب ماندگی‌ها در ارومیه و آذربایجان غربی تصریح کرد: اختلاف در جامعه سبب عقب ماندگی می‌شود و راه پیشرفت و توسعه از وحدت و اتحاد نشات می‌گیرد.

وی انتقاد کرد: در دهه‌های گذشته انگ ناامنی را بر این شهر و استان زدند تا باعث فرار سرمایه گذاران شوند، همان‌هایی که در شعار خود را طرفدار ارومیه و آذربایجان نشان داده، اما در عمل برعکس عمل می‌کردند.

حضرت پور تاکید کرد: هرکسی که برای مردم و توسعه شهرمان قدمی بردارد، قدردان وی هستیم و هرآنچه در توان داریم کمکش می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه پروژه‌هایی همچون تورک مال سبب اشتغالزایی در سطح شهر می‌شود و باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشت، افزود: نباید منتظر یافتن شغل در ادارات دولتی بود بلکه مردم و سرمایه گذاران باید خودشان وارد عمل شوند و آستین بالا بزنند، چرا که به هیچ وجه برای بیش از ۴۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی و بیکار امکان جذب در مراکز دولتی وجود ندارد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه راه نجات جوانان سرمایه گذاری است، اظهار کرد: سرمایه‌های خرد در سطح شهر باید برای اشتغال جوانان تجمیع و بکارگیری شود.

حضرت پور گفت: موقعیت خاص ارومیه و وجود بستر‌های لازم برای توسعه و پیشرفت سبب شده که سود سرمایه گذاری سرشاری در شهرمان وجود داشته باشد که هم برای شهروندان و هم برای سرمایه گذاران شرایط ایده آلی است.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه گسترش صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این راستا یکی از مهمترین راهکار‌ها برای توسعه ارومیه است، خاطرنشان کرد: باید به فکر جذب گردشگران خارجی باشیم تا با سود سرشار ناشی از این صنعت پرمنفعت وابستگی به فروش نفت در کشور نیز کاهش یابد.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاح مجتمع تجاری تورک مال در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.