بازارچه شهر سیمینه احداث می‌شود

معاون عمرانی فرمانداری بوکان از تکمیل پرونده متقاضیان برای احداث بازارچه در شهر سیمینه خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،لقمان خسروپور معاون عمرانی فرمانداری بوکان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان، گفت: پرونده متقاضیان برای احداث بازارچه در شهر سیمینه به تعداد ۴۰ نفر، تکمیل شده و شورا و شهرداری هر چه سریعتر مکان اجرای بازارچه را مشخص و عملیات آن را آغاز کنند.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت مجتمع سریل آباد در برنامه آتی کارگروه تاکید کرد و گفت: این مجتمع با توجه به مساحت ۳۶ هکتاری، ظرفیت مناسبی برای اشتغال زایی در زمینه کشت‌های گلخانه ای و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است، چرا که همه زیر ساخت‌های آن از جمله آب، برق و گاز فراهم است.

خسروپور به توسعه کشت گیاهان داروئی در منطقه با توجه به پتانسیل‌های لازم اشاره کرد و افزود: با توجه به اشباع طرح‌های دام و طیور طبق اعلام وزارتخانه متقاضیان باید به سمت طرح‌های جدید سوق داده شوند.

وی همچنین از صندوق کارآفرینی امید به خاطر جذب ۲۹۰ در صد از اعتبارات تخصیص یافته استانی تشکرد کرد و از بانک توسعه تعاون خواست که وضعیت متقاضیان را تعیین تکلیف کند.

در ادامه جلسه بعد از بحث و تبادل نظر اعضا با تعدادی از طرح‌ها از جمله کاشت گیاهان داروئی، آجر پزی و تولید پوشاک و طرح‌های بوم گردی موافقت شد و مقرر شد که اعتبارات جدید در سال ۱۳۹۷ به طرح‌های باقیمانده در سیستم بانکی تخصیص یابد و تا جلسه آتی این کارگروه، وضعیت احداث بازارچه در شهر سیمینه مشخص شود همچنین در اسرع وقت جلسه‌ای برای نحوه سرمایه گذاری در مجتمع سریل آباد با حضور مقامات استانی برگزار شود و برای احداث فاز دوم شهرک صنعتی برنامه ریزی‌های لازم صورت بپذیرد.

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بوکان با ریاست معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی و با حضور روسا و کارشناسان ادارات و بانک‌ها در سالن اجلاس فرمانداری بوکان تشکیل شد.

شهرستان بوکان دارای دو بخش مرکزی و سیمینه می‌باشد و شهر سیمینه با بیش از ۱ هزار نفر جمعیت در مسیر جاده بوکان - میاندوآب قرار دارد.

انتهای پیام/ی

شتغالزایی با احداث بازارچه در شهر سیمینه 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.