کنترل کیفیت و تامین آب شرب سالم یک الزام برای دستگاه های اجرایی

کنترل کیفیت و تامین آّب شرب سالم برای شهروندان یک الزام برای تمام دستگاه های اجرایی مسئول است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، یونس رنجکش در جلسه شورای بهداشت شهرستان آستارا افزود: برخی گزارشات دریافتی از شبکه بهداشت و درمان حاکی از نگرانی‌ها در زمینه وجود برخی مشکلات در آب شرب برخی روستا‌های شهرستان است که باید از طریق آّبفای روستایی پیگیری شود.

وی ادامه داد: بهانه قرار دادن نبود اعتبار برای اجرای طرح‌ها نمی‌تواند مانع از تدابیر مدیریتی و ارائه راهکار‌های مناسب برای رفع مشکلات باشد.

وی اضافه کرد: رعایت اصول بهداشتی و نظارت‌ها درکنار فرهنگسازی برای همراهی مردم امری ضروری است که باید اعضای شورای بهداشت باتوجه به وظایف سازمانی خود اقدام لازم را انجام دهند.

وی باتوجه به موارد طرح شده در جلسه، راهکار‌ها و دستوراتی را ارائه و خواستار پیگیری از سوی مسئولان مربوطه شد.

وی بیان کرد: باتوجه به سرریز فاضلاب برخی خانه‌ها به رودخانه مرداب شرکت آب و فاضلاب شهری باهمکاری شهرداری ساکنان آپارتمان‌ها را با اجرای طرح‌های لازم برای دفع بهداشتی فاضلاب راهنمایی کند.

رنجکش ادامه داد: باتوجه به غیربهداشتی بودن تجمع سگ‌های ولگرد در محل دفن زباله باید محلی برای نگهداری آن‌ها تعبیه و به علت خطر فروش ماهی در حاشیه خیابان‌ها بازار ماهی فروشان توسط شهرداری ساماندهی شود.

وی تاکید کرد: تضمین نظام سلامت در جامعه بااقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود و باید تلاش کنیم با توجه به شرایط شهرستان و امکانات موجود مدیریت مناسب با همکاری مردم در این زمینه داشته باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با اشاره به وضعیت نامناسب فاضلاب شهرستان گفت: فاضلاب شهرستان متاسفانه در وضعیت نامناسبی قرار دارد و به عنوان یک معضل نیازمند توجه ویژه مسئولین امر است.

نظام عباسی فروش طیور زنده در معابر شهر را هم یک معضل مهم بهداشت شهرستان دانست و عنوان کرد: فروش ماهی و طیور زنده شیرابه‌های وارده از آن به رودخانه هم یک معضل جدی در حوزه بهداشت بوده نیازمند توجه می‌باشد.

وی با اشاره به سگ‌های ولگرد گفت: کنترل این حیوانات نیازمند همت دستگاه‌های مربوطه بوده و این شایسته شهرمان نیست.

انتهای پیام/آ

تامین آب شرب ضروریست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.