باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آیا گرانی به اقلام اساسی شب عید می‌رسد؟

گزارش های میدانی از بازار اقلام اساسی حاکی از آن است که قیمت ها به سبب ازدیاد تقاضا و سودجویی دلالان با نوساناتی روبروست.

آیا گرانی به اقلام اساسی شب عید می‌رسد؟

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به آنکه تنها کمتر از دو ماه به ایام شب عید زمان باقی است، بازار اقلام اساسی با رفت و آمد بیشتری روبه‌رو می‌شود و همین امر بر افزایش قیمت بیش از پیش دامن می‌زند.

گزارش‌های میدانی از بازار برنج، حبوبات، گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میوه و دیگر محصولات پرتقاضای این ماه حاکی از آن است که قیمت برخی از اقلام به سبب ازدیاد تقاضا و سودجویی دلالان و عوامل واسطه با نوساناتی در بازار روبه‌روست، این درحالی است که مسئولان تنظیم بازار به سبب ذخیره سازی و واردات مناسب کالاها از آرامش حاکم بر بازار خبر می‌دهند.

با توجه به نوسان اخیر محصولات پروتئینی و نوید افزایش مجدد قیمت در روزهای آتی با یک حساب سرانگشتی در می یابیم که افزایش نرخ محصولات هیچ گونه سنخیتی با درآمد قشرهای متوسط و ضعیف جامعه ندارد و این امر بر کاهش قدرت خرید خانوار و نگرانی از آینده بازار دامن می‌زند.

با وجود آنکه رئیس جمهور بارها تاکید کرده است که گرانی به اقلام اساسی برای ایام پایانی سال نمی‌رسد و با قیمت‌های پایینی در بازار عرضه می‌شود از این رو باید دید که دولت و سیاست تنظیم بازار مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها می‌تواند موثر باشد یا خیر؟

یکی از فعالان بازار عمده فروشی مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت برنج ایرانی در روزهای اخیر در بازار خبر داد و گفت: کمبود برنج خارجی و بلاتکلیفی کشتی‌ها در بنادر به سبب عدم اختصاص ارز موجب شده تا قیمت برنج ایرانی با نوسان چشمگیری در بازار روبه‌رو شود.

به گفته وی، افزایش قیمت برنج خارجی، برنج ایرانی، روغن و غیره در ماه‌های اخیر بسیاری از خانوارها را برای تأمین مایحتاج خود با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

آخرین بررسی‌ها از بازار محصولات پروتئینی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو مرغ ۱۳ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰، ران مرغ با کمر ۱۳ هزار، ران مرغ بدون کمر ۱۴ هزار، فیله مرغ ۲۷ هزار، شقه گوسفندی ۸۳ هزار، سردست گوسفندی ۹۲ هزار، راسته گوسفندی ۸۷ هزار، شقه گوساله ۷۵ هزار، سردست گوساله ۸۳ هزار و راسته گوساله ۸۰ هزار، قزل آلا ۳۰ هزار، شیر جنوب ۵۸ هزار، سالمون نروژ ۱۲۵ هزار، سنگسر طلایی ۵۰ هزار، سنگسر شهری ۴۵ هزار تومان است.

همچنین بازار عمده فروشی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو برنج خارجی ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰، برنج ایرانی ۱۳ تا ۲۰ هزار، قند شکسته ۶ تا ۷ هزار، شکر ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰، روغن ۵ کیلویی ۳۵ تا ۴۰ هزار، چای ایرانی ۳۰ تا ۹۰ هزار، چای خارجی ۴۰ تا ۱۵۰ هزار، عدس ۹ هزار، نخود ۱۰ هزار، لوبیا قرمز ۱۵ هزار، لپه ۱۳ هزار، لیمو عمانی ۳۰ هزار، لوبیا چیتی ۱۷ هزار، پسته از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار، بادام هندی ۲۲۰ تا ۲۸۰ هزار، تخمه آفتابگردان ۱۸ تا ۲۳ هزار، تخمه ژاپنی ۳۰ تا ۳۸ هزار، بادام ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار، فندق ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار، مغز گردو سفید ۱۹۰ تا ۲۱۰ هزار، مغز گردو خورشتی ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزارتومان است.

بازار اقلام اساسی نوسان خاصی نخواهد داشت

قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از سکوت و آرامش بر بازار اقلام اساسی خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی کالا در انبارها، نوسان خاصی تا شب عید در بازار اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه رکود سنگینی بر بازار مواد غذایی حاکم است، افزود: با توجه به نوسان نرخ اقلام در ماه‌های اخیر و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.

حسنی افزایش قیمت مواد غذایی در ایام پایانی سال را تکذیب کرد و گفت: تغییر نگاه مردم معطوف به خریدهای ماهانه و عدم احتکار خانگی از یک سو و فراوانی کالا در انبارها از سوی دیگر موجب شده تا بازار شب عید همچنان در آرامش به سر برد.

این مقام مسئول با اشاره به دلایل افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها و سنتی بودن کشت و برداشت محصول، قیمت تمام شده بالاست و این امر موجب شده تا برنج ایرانی آرام آرام به کالای لوکس تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد تقاضا برای برنج ایرانی است، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت برنج ایرانی، تنها قشر محدودی از جامعه توان خرید این نوع برنج را دارند.

دبیرکل بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه مشکل خاصی در بازار برنج خارجی وجود ندارد، گفت: با توجه به واردات قابل توجه برنج خارجی ظرف یک ماه آینده پیش بینی می شود که نوسان خاصی در بازار شب عید رخ ندهد.

کمبودی در توزیع اقلام اساسی وجود ندارد

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از فراوانی اقلام اساسی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به ذخایر مناسب انبارها هیچ‌گونه کمبودی در توزیع اقلام اساسی نظیر برنج، روغن، حبوبات و قند و شکر در بازار وجود ندارد.

وی از افزایش ۱۵ درصدی قیمت برنج ایرانی در بازار خبر داد و گفت: این در حالی است که قیمت سایر کالاها همچون قند و شکر و حبوبات نه تنها نسبت به قبل افزایش نیافته بلکه تا حدودی افت کرده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: با توجه به ذخایر مناسب کالاهای اساسی پیش‌بینی می‌شود که اگر مشکل خاصی در بازار رخ ندهد، بازار شب عید همچنان در رکود و آرامش به سر می‌برد.

کمبودی در عرضه میوه شب عید نداریم

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید مرکبات، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود و نوسان قیمت وجود ندارد.

وی حداکثر قیمت هر کیلو پرتقال در میدان را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی به دلیل عدم ورود در زمان مقرر هر کیلو پرتقال را با نرخ ۳ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری کرده است.

صابری با بیان اینکه نیازی به واردات سیب نداریم، بیان کرد: با توجه به میزان تولید و احتساب مصرف، هیچ گونه کمبودی در بازار وجود ندارد و تنها به دلیل سرمازدگی بهاره، بخشی از میزان عرضه سیب سوپر کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی هر کیلو پرتقال تنظیم بازار شب عید را با نرخ ۷ هزار و ۹۵۰ تومان از سردخانه داران خریداری می‌کنند، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو پرتقال حداکثر در میدان ۵ تا ۶ هزار تومان است.

وی درباره اینکه قیمت سیب و پرتقال در ستاد تنظیم بازار شب عید مشخص نشده است، تصریح کرد: مسئولان ستاد تنظیم بازار پس از برآورد هزینه‌های حمل و نقل و کسر یارانه، نرخ مصوب محصولات را اعلام خواهند کرد.

قیمت گوشت قرمز همچنان در بازار بالاست

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۷۲ تا ۷۵ هزار تومان به مغازه دار و ۸۱ تا ۸۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی کمبود دام ناشی از قاچاق را دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز طی ماه‌های اخیر در بازار اعلام کرد.

ملکی ادامه داد: با توجه به اظهارات مسئولان ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات گوشت قرمز و دام زنده از رومانی در ایام پایانی سال، انتظار می‌رود که آرامش دوباره به بازار بازگردد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ هر کیلو دام زنده در میادین را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با واردات دام زنده و کنترل قاچاق از مرزهای کشور پیش‌بینی می‌شود که قیمت دام و به تبع گوشت قرمز در بازار کاهش یابد.

حباب ۱۰ درصدی قیمت بر بازار آجیل و خشکبار

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت آجیل و خشکبار در بازار خبر داد و گفت: با کاهش تقاضا بعد از شب یلدا، قیمت آجیل و خشکبار با روند نزولی در بازار روبرو شده است‌.

وی با اشاره به اینکه حباب ۱۰ درصدی بر بازار آجیل و خشکبار حاکم است، افزود: با شرایط فعلی عرضه و تقاضا انتظار می رود که قیمت اقلام آجیل و خشکبار به نرخ واقعی خود در بازار برسد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران ادامه داد: با توجه به رکود حاکم بر بازار بعید است که نوسان خاصی در بازار آجیل شب عید اتفاق بیفتد.

وی در پایان تصریح کرد: طی ماه های اخیر قیمت تمامی اقلام آجیل و خشکبار ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

محدودیتی در توزیع گوشت قرمز و مرغ تنظیم بازار وجود ندارد

رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع گوشت قرمز و مرغ برای تنظیم بازار وجود ندارد، اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن گوشت مرغ گرم با نرخ مصوب ۹ هزار و ۸۰۰ در غرفه‌های میادین میوه و تره بار و ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن مرغ منجمد با نرخ مصوب ۸ هزار و ۹۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرفه‌های میادین میوه و تره بار تهران عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ تن گوشت قرمز گوساله منجمد وارداتی با نرخ مصوب ۲۹ هزار تومان عرضه می‌شود، افزود: روزانه مقدار محدودی گوشت گرم گوساله در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

سالمی از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو شقه گوسفندی استرالیایی ۴۳ هزار و ۴۰۰ و شقه گوشفندی آسیای میانه ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد، تصریح کرد: پشتیبانی امور دام در نظر دارد که توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد و گرم را تا رسیدن بازار به تعادل ادامه دهد.

عرضه مستقیم ماهی در ایام پایانی سال یک راه برای کنترل قیمت

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش قیمت ماهی در ماه‌های اخیر را امری بدیهی دانست و افزود:  افزایش هزینه‌های حمل و نقل، فرآوری، مکمل ها، قوطی و سبد‌های بسته بندی بر قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد داشته است، افزود: نوسان نرخ ارز در کنار سایر هزینه‌های تولید بر قیمت فروش ماهی اثر گذاشته است.

صالحی با بیان اینکه گرانی ماهی ارتباطی به میزان تولید ندارد، بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب، پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید آبزی پروری نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته باشد، از این رو اظهار نظر برخی افراد مبنی بر آنکه کمبود تولید عامل اصلی گرانی ماهی در ماه‌های اخیر است، صحت ندارد.

رئیس سازمان شیلات درباره آینده بازار ماهی در روز‌های آتی تصریح کرد: با توجه به هدف گذاری صورت گرفته، در نظر داریم تا با عرضه مستقیم ماهی از سوی تشکل‌های صیادی و آبزی پروری بخشی از واسطه‌ها را تعدیل کنیم تا در ایام پایانی سال فشار کمتری بر قشر‌های متوسط و ضعیف جامعه بیاید.

پیش بینی افزایش قیمت مرغ شب عید

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون فروش نقدی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۸۰۰ و فروش مدت دار ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌های سطح شهر ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان متغیر است.

وی افزود: با توجه به روند مناسب عرضه مرغ گرم و منجمد در بازار پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در روز‌های آتی به نرخ واقعی ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان خود برسد و دوباره از اواخر بهمن به سبب ازدیاد تقاضا با نوساناتی روبه‌رو خواهد شد.

یوسفی ادامه داد: باتوجه به نوسان نرخ نهاده‌های دامی، قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها نباید کمتر از ۱۲ هزار تومان باشد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: اگر تمیهداتی فراهم شود که نهاده‌های دامی کشتی‌های مانده روی آب ترخیص و در اختیار مرغداران قرار گیرد، می‌توان امید داشت که قیمت مرغ به نرخ تعادلی مد نظر مسئولان در ایام پایانی سال می‌رسد.

تأکید رئیس جمهور بر ثبات قیمت ها در ایام پایانی سال/ مسئولان نظارت بیشتری داشته باشند

با توجه به تأکید رئیس جمهور بر کنترل قیمت ها برای بازار شب عید به نظر می رسد که تعزیرات و دستگاه‌های مسئول با اعمال نظارت‌های بیشتر بر بازار باید از سودجویی دلالان و عوامله واسطه از افزایش قیمت در بازار جلوگیری کنند.

 مسعود بصیری مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین گوشت مرغ شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: برای تأمین نیاز گوشت مرغ شب عید با قیمت مناسب برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده­­ و در صورت نیاز شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند به منظور تنظیم قیمت بازار به موقع برای عرضه مرغ ورود پیدا کند.

وی افزود: میزان کل ارز تخصیص یافته به برنج وارداتی برای رفع کسری این محصول در بازار مصرف کشور تا کنون بیش از کل سال قبل است.

مدیرکل برنامه ریزی ، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهادکشاورزی گفت: با افزایش ۱۱.۲ درصدی تخصیص ارز برای واردات برنج، نگرانی در این زمینه به ویژه برای تنظیم بازار شب عید وجود ندارد.

با توجه به اظهارات مدیر کل برنامه ریزی تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام مبنی بر نبود تنش قیمت در ایام پایانی سال انتظار می‌رود که گرانی به بخش اقلام اساسی نرسد تا قشرهای ضعیف و متوسط جامعه برای تامین مایحتاج خود مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست...
وحدت نداریم، تا میگن پیش فروش خودرو یه عده صف کشیده آماده پیش خرید یه وسیله فلزی مجهول الهویه با زمان تحویل و قیمت نا معلوم هستن...
تا میگن برنج داره گرون میشه یارو یه تن برنج می خره... تا میگن بنزین قراره گرون بشه یارو هر وسیله ای که تو خونه اش داره پر از بزین میکنه و ...
یا باید نخریم و مقاومت کنیم یا باید جلوی دزدی ها و فسادها رو با عملی بگیریم...متاسفانه بعضی از ما مردم بی غیرت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
انشاالله ازحلقومشان پایین نره هرکس مسبب این همه گرونیه مزش رفته زیرزبونشان مگه توخواب ارزونی رابه چشم ببینیم .یه آقاهی می گفت فقط4درصد زندگی می کنن.پس ما96درصد بایدبااین گرونی دست وپنجه نرم کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اکثر مسئولین به حول و قوه الهی هرکدام دهها کار و شغل دارند - ماشین لکسوس شاسی بلند هم دارند - هر کدام چند تا قصر هم دارنرد - حقوق نجومی هم که می گیرند اقازاده هاشون هم که انگلیس یا امریکا درس میخونن - انوقت خوب معلومه که از امرار معاش یک کارگر با حقوق 1300 و یا یک کارمند با حقوق 2500 خبر نداره و فکر میکنه که شاید گرونی تو سطح جامعه نیست و فقط حرف و حدیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
فک کن نرسد...
-
الف
۰۹:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
تور خدا ول کنید این حرف ها را . اصلا ما عید و نمی خوایم عید با هزاران بدبختی به چه کار مردم بدبخت می آید.فقط زمستان تمام شد و بهار آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
من سی سالمه تاحالا برنج ایرانی درست و حسابی نخوردم ؛دوسه بار نیم دونه خوردم؛امثال من زیاده کاش مسوولامون خجالت بکشن
United Arab Emirates
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
بترسید از روزی که صبر ملت تموم شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
باباجون رسیده زیاد هم رسیده ما مردم شدیم تماشاچی قیمت ها دیگه توان خرید نداریم . امروز گوشت شده ۸۰هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
شک نکنید این کفایتها نمیتونن جلوی گرونی رو بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
کو عید؟ عید وقتی است که شرمنده زن و بچه ات نشی.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
هر صبح که خواب بیدار می شیم دولت با قیمت های جدید سوپرایزت می کنه باید منتظر عیدی های دولت باشیم.تبریک به تو تبریک به مردم تبریک به همه با انتخاب این دولت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام کسی که این گزارش رو تهیه کرده فکر کنم تو گذشته زندگی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
خود دولت جنس رو گرون مي كنه اينو همه ميدونن
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۹:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
نه ارزون هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
تو روزهای عادی که مناسبتی نداره قیمت همینطور بالا میره اون که عید نوروزه و مناسبتش هم اینه که دندانها تیز شده برا جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
امسال مسلمین که هیچ کفار هم عید ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناخدا
۱۹:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
خدا کریمه کاکو
Iran (Islamic Republic of)
Milad 67
۱۶:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
داداش الان هم امسال همه چیز ده برابر شده...
دیگه چه قدر میخواهید گران کنید...؟؟؟
تا الان که جیبشونا خالی کردید
نکنه میخواهید جونشونم بگیرید...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اخه الان هنمه چی گل وبلبله .باباگرونی همین الان هم کمرمون رو شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بالاخره یک عده با مرگ غیر طبیعی از دنیا میرند یک عده هم با گرسنگی فکر کنم طرح کنترل جمعیت در پیش سال ۹۸ سال مرگ‌فقرا و فقر ضعفاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دولت تدبیرو امید شدیدا بفکر اقشار ضعیف است ودر شب عید کاری میکند که گوشت نایاب شود
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۱۳:۵۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دیگه حرف از حباب نزنین خندمون میگیره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
فقط متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اگه نرسه جای تعجب داره امسال چه جورم میرسه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
مگه میشه. گرانی دست دولت هست. چطور ؟ برای تنظیم بازار فراورده های گوشتی پخش می کنید؟ نرخ بنزین رو گران میکنید؟ هر ایرانی روزی یک لیتر بنزین
-
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
چیزی گرون نشده. تکذیب میکنیم!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
RrahimA
۱۲:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
يك پيشنهاد براى دولت اگر به فكر حمايت از توليد است.
باايجاد شبكه كلان توزيع براى تمام كالاها ميتوان از ورود قاچاق جلوگيرى كرد ودلالى را ازبين برد ونيروها وامكانات را به سمت توليد هر چه بيشتر وارزانتر سوق داد وزمينه صادرات ايجاد نمود .
وقتى ميشود براى كالاهاى اساسى توزيع قابل رديابى داشت مسلما ميشود انرا به همه كالاها تعميم داد
فساد كلان هم غير ممكن ميشود.
با رديابى مصرف جلوى فرار مالياتى هم گرفته ميشود.
راه ساده است فقط مرد ميدان ميخواهد.
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۲:۱۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
مطمئن باشید چند برار الان گران میشه چون مسبوق به سابقه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
صدرصد گرون میشه خوشی و دیدو بازدید عید رو هم ازمون میگیرن مثل شب یلدا..خدا نگزره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بذار تا میخان وامکان داره اجناس.ماشین.دلار.سکه.البسه.
ظروف.مسکن.کرایه خونه.مترو.کرایه.دکتر.نفس کشیدن
نون شب.هر چی هرچی
میخاد گرون بشه.بذار مردم از گرسنگی بمیرن
اخه ما که کسی رو نداریم تو این مملکت
که به فکر مردم باشه.
نه رحمی نه ترحمی نه وجدانی و..
Germany
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
گرانی رسیده باید سئوال می شد آیا گرانی گرانتر می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
روحانی متشکرم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
گرانتر بشه یا نشه ما که عید هیچی نمیخریم.نه لباس.نه آجیل.مهمان هم دیگه کم میاد چون همه بی پول هستیم و پول نداریم حتی میوه بخریم. علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
این چه سوالیه که پرسیدید معلومه که گرونی به شب عید میرسه چون هرسال همینطوره با این قیمتها عیدی برای مردم باقی نمونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
امسال نه جایی میرم و نه در رو به روی کسی باز می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
منم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
Mim A
۱۲:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
گرانى جون نداره كه بميره، ادمهاى بي انصاف وبيدين گرانى فروشى را باب كردن ، خدا نگذره بر گرانفروشان ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بیشتر از هفتاد درصد مردم امسال عید ندارن.مگه بشه با نون خشک شب عید رو گذروند.
Iran (Islamic Republic of)
علی مرادی
۱۰:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
چرا میگویید گرانی به شب عید میرسد میدونی الان گوشت کیلویی چند است 95 هزار تومان ناقابل با استخوان میدونی زمان شاه استخوان روی گوشت نبود اگر کسی میخواست مجانی بود یعنی شب عید احتمال صددرد میدهم به 120 هزارتومان برسد که خداوند نگذره این تحریم کننده های داخلی و مسئول را هیچ وقت به فکر مردم نخواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
عید کجا بود عید چیه عید برای آقا زاده هاست نه برای ما بدبختها گرونی به چی نرسیده بگین تا بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
علی مرادی
۱۰:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام امام حرف خوبی زدند و فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد هیچ کاری نمیشود کرد میگویند ارامش در بازار چرا الکی من تا بحال نتوانستم نیم کیلو گوشت یخی بگیرم میدونید چه میگند میگند گوشتهای یخی را شبانه به رستورانها خودشان میدند ولی شما به زور میخواهید بگویید در بازار روز فراوان است بابا لااقل یک روز گشتتان که پول نگیره بفرستید دنبال ماشین گوشت ببینید از کجا سر در میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دقیقا درست میگی هرجا که داره این گوشت رو عرضه میکنه چنان صف و دعوایی راه میافته که نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بعد بهمن قیمت ها در آسمان میچرخند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
همین الانم قیمتها تو آسمونه
Germany
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
وقتیکه قیمت میوه در دیماه امسال دوبرابر سال قبل بوده ، مسلما" شب عید قیمتها به مراتب بالا تر از این خواهد بود ، مگر اینکه سیستم نظارتی از خواب زمستانی بیدار شود!!!!
البته ، در هر صورت ، شب عید جنسهای بنجل و درجه 3 در چرخه تنظیم بازار عرضه می گردد !!!! این را سوابق سالهای گذشته می گوید!!!!!
و میوه مرغوب ، با چند برابر قیمت در محلهای دیگر عرضه می گردد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
ما‌که‌عیدنداریم‌عیدفقط‌برای‌اشراف‌زادها‌ست‌ما‌اگربتوانیم‌وام‌ازداوج‌را‌پرداخت‌کنیم‌خدارا‌هزارمرتبه‌شکرش‌باقی‌‌است‌وبس
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۰۹:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
این قیمتها برا مردم واقعا زجر آوره یه فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
شک نکن گران تر میشه . مردم از جیب همدیگر استفاده می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۰۹:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
کاش دولت بگه دقیقا می خواد با مردم ما چکار کنه اطلاع داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اطلاع داشته باشی که فایده نداره باید هر لحظه هیجان زده بشی!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
رسیده, تو خبر نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بله حتما.
از ماست که بر ماست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
وقتی به یه عده سلبریتی رای میدیم همین میشه . اون سلبریتیها الان چرا ساکتن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
خوب حلا ما چیکار کنیم؟ شادی کنیم از مصائب خودمون؟
-
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
تا دلار 4200هست و12000 این منوال ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
پ ن پ
گرانی اومده امید مردم را تمدید کنه
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
آیا گرانی به اقلام اساسی شب عید می‌رسد؟ 100%
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سیم ثانیه فک کن نرسه!
-
l
۰۸:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
چرانمیرسه میرسه خوبشم میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
برا مردمی که خیلی جنس ها رو خریداری نمی کنند دیگه گرانی اون کالاها اهمیتی نداره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
والا گناه ما هم گردن اونایی که اینننننننن وضع کشوره
آخرین اخبار