مدیرکل منابع طبیعی استان همدان؛

اجرای طرح آبخیزداری در سه روستای فامنین

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت:‌ پروژه بیولوژیک طرح‌های آبخیزداری شهرستان فامنین در روستاهای گل خندان، چپق‌لو و مرغ‌آباد در حال اجرا است.

اجرای طرح آبخیزداری در سه روستای فامنینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اسفندیار خزایی مدیرکل منابع طبیعی استان همدان اظهار کرد: اجرای پروژه بیولوژیک طرح‌های آبخیزداری شهرستان فامنین در روستا‌های گل خندان، چپق‌لو و مرغ‌آباد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در حال اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه فامنین بالاترین رقم طرح‌های آبخیزداری را در سطح استان دارد، افزود: با توجه به اینکه این شهرستان جزو مناطق محروم به شمار می‌رود، تخفیف برای طرح‌های آبخیزداری نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های آبخیزداری مدیریت جامع حوزه آبخیز است، افزود: این طرح‌ها شامل جلوگیری از حریق در مراتع، ساخت بند‌های ملاتی، خشکی‌چین، کپه‌کاری و ذخیره نزولات در حوزه، عملیات قرق، تسهیل‌گری و آموزش ترویج و مستندسازی برای ارائه به نهاد‌های نظارتی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کار ویژه‌ای در حال انجام است که طی دهه‌های گذشته شاهد آن نبودیم، اضافه کرد: کار اجرایی آن شروع شده و اکنون از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

انتهای پیام/

طرح آبخیزداری در سه روستای فامنین اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار