راهیابی نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» به سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت:نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» به سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بلاغی سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» به نویسندگی سید مرتضی هاشمپور و به کارگردانی سیروس مصطفی، کاری از گروه تئاتر آینا اثر مورد حمایت حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، پس از اجرا‌های موفق و متعدد، توانست به سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یابد.

وی با اعلام این خبر، گفت: نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی به زبان ترکی بوده و سعی دارد لحظات پر تب و تاب مبارزات قهرمانانه ستارخان سردار ملی را پس از مجروح شدنش در پارک اتابک به تصویر بکشد.

وی بیان کرد: این نمایش حاصل دغدغه پنج ساله آفرینندگان اثر بوده که پس از دو سال کار پژوهشی از لحظات آخر ستارخان در باغ اتابک تهران و بازنگری استادان تاریخ و نمایش، نوشته شده تا جنبه‌های مختلف آن، برهه‌ای از تاریخ مشروطیت را به نمایش بگذارد.

وی افزود: در نمایش فوق، سعی شده است تا زوایای مختلف دلیل عزیمت مجاهدان تبریزی به تهران، نقش استعمار و استبداد، خلع سلاح و در نهایت شهادت آنان نمایش داده شود.

بلاغی اظهار کرد: در این نمایش ابراهیم عباسعلی‌زاده، سیروس مصطفی، رامین بوستانی، میثم حبیبی، مسعود نیازی، علی سلیمانی، بابک قره خانلو و عاشیق عیسی قره خانلو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

گفتنی است، سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر توسط اداره کل هنر‌های نمایشی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران و انستیتو بین المللی تئاتر (ITI) از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.