در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تأکید سند تحول بر مشارکت در پیش‌برد برنامه‌های آموزشی/ خرید خدمات آموزشی هم‌تراز خصوصی‌سازی نیست

 معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح خرید خدمات آموزشی بنابر قوانین بالادستی هم‌تراز خصوصی‌سازی نیست.
 
تأکید سند تحول بر مشارکت در پیش‌برد برنامه‌های آموزشی/ خرید خدمات آموزشی هم‌تراز خصوصی‌سازی نیستعلی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بند‌های مربوط به خصوصی‌سازی آموزش و پرورش، اظهار کرد: در لایحه بودجه ۹۸ به ویژه در بند (ب) تبصره ۲۱ این لایحه هیچ بندی درباره خصوصی‌سازی وجود نداشته است و این بندی که با ۴ جزء آن را پیش‌بینی کردیم، در راستای ماده ۲۵ قانون ششم توسعه و سند تحول بنیادین بوده است.

وی ادامه داد: در تمام بخش‌های سند تحول بنیادین به مشارکت تأکید شده است و این موضوع به طور مستقیم و غیرمستقیم در راهکار‌های این سند مورد توجه قرار گرفت.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ماده ۲۵ قانون ششم بر خرید خدمات تأکید شده است، گفت: این موضوع به هیچ وجه هم‌تراز خصوصی‌سازی نیست، به عنوان مثال چه اشکالی دارد در برخی مناطق کشور به دلیل نبود معلم از طریق بازنشستگانی که یک تعاونی دارند، خرید خدمت کنیم یا برای تأمین نیرو در مدارس کم‌جمعیت از معلمان موجود با شرایط استاندارد استفاده کنیم.
 
الهیار ترکمن ادامه داد: این موضوع به هیچ وجه به معنای خصوصی‌سازی نیست و امیدواریم مجلس هم به ظرفیت طرح خرید خدمات آموزشی توجه کند.

واگذاری مدارس دولتی را در طرح خرید خدمات آموزشی دنبال نمی‌کنیم

وی تصریح کرد: البته در ماده ۲۵ قانون برنامه ششم توسعه درمورد طرح خرید خدمات آموزشی ابهام وجود دارد؛ در صدر این قانون به خرید خدمات اشاره کرده و در ذیل آن واگذاری مدارس دولتی ممنوع شده است، این در حالی است که به هیچ وجه قصد واگذاری مدارس دولتی را در این طرح دنبال نمی‌کنیم.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۳۳۰ هزار دانش‌آموز تاکنون تحت پوشش طرح خرید خدمات آموزشی قرار گرفتند و تأثیر مثبتی در روند آموزشی و کیفیت‌بخشی به آن داشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار