حکمتیار نیز نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد!

رهبر حزب اسلامی افغانستان به صورت رسمی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حکمتیار نیز نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان نیز امروز (شنبه 29 جدی/ دی ماه) با حضور در کمیسیون مستقل انتخابات به صورت رسمی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

فضل هادی وزین از ترکتباران افغانستان و مفتی قاضی حنیف الرحمن نقیب از تاجیک های افغانستان به عنوان معاون در تیم انتخاباتی حکمتیار حضور دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور قوم هزاره افغانستان در تیم انتخاباتی او گفت: ”من از قوم هزاره در تیم خود نمایندگی می کنم؛ به آنها اطمینان می دهم که این تیم متعهد به عدالت اجتماعی است. به اینکه به هر قوم سهم شایسته اش داده شود و هیچ قوم احساس محرومیت نکند.»

حکمتیار که پس از ثبت نام با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت که از قوم هزاره‌ افغانستان در شورایی به نام «شورای دولتی» حضور خواهند داشت که به گفته او، این شورا در مورد تمام مسائل کلان کشور از تقرری‌ها گرفته تا مساله صلح و جنگ افغانستان تصمیم گیری‌ خواهد کرد.

حکمتیار در مورد تغییر نظام هم گفت که او معتقد به تغییر عمیق سیستم افغانستان است ولی تاکید کرد که این تغییر باید از طریق اصولی و مطابق قوانین صورت گیرد.

وی افزود: ”این نظام ناکام است و باعث ادامه جنگ و خونریزی است. هنوز هم روز بیشتر از صد نفر کشته می شوند. میلیون ها افغان مهاجر شده اند. دولت عامل ادامه جنگ است. این نظام برای صلح، آبادی کشور، حل بحران و رسیگی به فقر و بیکاری هیچ برنامه ندارد.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که این نظام از بیرون تحمیل شده و باید تغییر کند.

حکمتیار خاطرنشان کرد که او طرفدار نظام فدرالی و صداراتی نیست و می خواهد یک حکومت نیرومند مرکزی که در راس آن رئیس جمهور منتخب باشد به میان آید. به گفته او، نظام فدرالی افغانستان را به تجزیه می برد و صدراتی هم ناکام بوده است.

پیش از این حکمتیار گفته بود که به تنهایی و مستقلانه به سمت انتخابات ریاست جمهوری نمی رود اما اکنون می‌گوید کار به جایی رسیده است که ترجیح داده خودش را نامزد ریاست جمهوری کند. وی دلیل این کار را تجربه ناکام ائتلاف‌های سیاسی دانسته که به گفته او، همواره به ناکامی انجامیده است.

گفتنی است که محمد حنیف اتمر نیز با معاونت یونس قانونی و محمد محقق روز گذشته رسما به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار