مشعل‌سوزی در فاز‌های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی کاهش می‌یابد

کاهش ۷۰ درصدی مشعل‌سوزی پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی (فاز‌های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی) در دستور کار مسئولان این پالایشگاه قرار گرفته است.

مشعل‌سوزی در فاز‌های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی کاهش می‌یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: هم اکنون در حال مطالعه و امکان سنجی طرحی برای کاهش ۷۰ درصدی میزان مشعل‌سوزی (فلرینگ) پالایشگاه با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت هستیم.

ایرج خرمدل افزود: مشاور در حال مطالعه این طرح است و امیدواریم تا پایان سال تکلیف آن مشخص شود.

راهی برای صفر شدن پساب

وی همچنین به طرحی برای کاهش میزان پساب فاز‌های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: واحد مهندسی بر روی طرحی در خصوص آب برگشتی به دریا کار می‌کند که با انجام اصلاحاتی هر ساعت ۱۰ متر مکعب از ۱۵ متر مکعب آب برگشتی به دریا به فرآیند باز می‌گردد و پنج متر مکعب دیگر هم برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

به گفته مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی، نتیجه آزمایش‌ها مناسب بوده است.

خرمدل بیان کرد: با این کار علاوه بر اینکه میزان آب ورودی به دریا کاهش می‌یابد، بخشی از آب مورد نیاز پالایشگاه نیز از همین مسیر تامین و به حفظ محیط زیست کمک می‌شود.

کاهش اسید گاز‌های فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی به طرح دیگری برای بهبود شرایط فاز‌های ۹ و ۱۰ اشاره کرد و افزود: پیشنهاد داده‌ایم گاز اسیدی پالایشگاه پنجم به پالایشگاه هشتم منتقل شود و با توجه به امکانات موجود در این پالایشگاه میزان So۲ خروجی پالایشگاه پنجم تقریبا صفر شود.

خرمدل با اشاره به اینکه مراحل مطالعاتی این طرح در دست اجراست، بیان کرد: بعد از اجرای این طرح، آلودگی واحد دانه بندی گوگرد صفر خواهد شد و بخش زیادی از هزینه‌های تعمیراتی واحد گوگردسازی از بین می‌رود.

انتهای پیام/ک

پساب فاز‌های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی صفر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.