ارتباط صنایع با دانشگاه بیرجند ضعیف است

صنعت سی خود،دانشگاه سی خود

مدیر کار آفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند گفت: ارتباط دانشگاه خراسان جنوبی با بخش خصوصی بسیار کمرنگ است.

ولی پور مطلق، مدیر کار آفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: ارتباط با بخش دانشگاهی و پژوهشی با بخش صنعتی و خارج از دانشگاه یک نیاز روز است که باید به این سمت حرکت کنیم.


وی افزود:متأسفانه تعداد قرارداد‌های با بخش خصوصی خارج از دانشگاه خیلی کم است.

ولی پور مطلق با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی که با بخش‌های خارج از دانشگاه دارد تقریبا ۸۴ قرار داد و پروژه پژوهش جاری را در دست اجرا دارد، این قرار داد‌ها در بخش‌های متنوع است.


وی افزود: دانشگاه بیرجند در سال ۹۶ حدود ۱۸ قرارداد به ارزش ۹ میلیارد ریال و در سال ۹۷، ۲۳ قرارداد به ارزش ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال با ادارات، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف داخل و خارج استان بسته است.

مدیر کار آفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند گفت:ارتباط صنعت و دانشگاه باید متقابل باشد و یکی از دلایلی که صنعت از طرح‌های دانشگاه استفاده نمی‌کند نبود بودجه برای هزینه در بخش توسعه است.


ولی پور مطلق با بیان اینکه دانشگاه هم باید به دنبال پژوهش‌های محصول محور باشد، ادامه داد: با توجه به فعالیت ۵۴ گروه آموزشی تجهیزات، آزمایشگاه و نیروی انسانی در دانشگاه پتانسیل هر کار تحقیقاتی وجود دارد و تنها اعتماد بخش صنعتی را می‌طلبد.


وی با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ درصد در آمد‌های پژوهشی با خارج دانشگاه سهم بالا سری دانشگاه است، افزود: این پژوهش‌ها برای دانشگاه نیز در آمد زایی دارد.


ارتباط خوب صنعت تایر استان با دانشگاه


وی با بیان اینکه اگر دانشگاه در بخش صنعت ورود نکنیم، آینده بازار را از دست خواهیم داد، گفت: صنعت تایر یک صنعت تخصصی است که اغلب مواد اولیه مورد نیاز و بخشی از خط تولید و فر آیند را ما می‌توانیم در دانشگاه تولید کنیم.


وی با بیان اینکه تا کنون تنها شرکت خصوصی در استان که با دانشگاه‌های بومی ارتباط گرفته است کارخانه کویر تایر بوده، افزود: ارتباط خوبی بین کویر تایر و دانشگاه به وجود آمده است و تا کنون ۲ قرار داد با این شرکت بسته شده است.


ولی پور مطلق با بیان اینکه این طرح‌ها در بخش خدمات آزمایشگاهی، هموگرافی و پژوهش بوده است، افزود: در بخش پژوهش، طرح جایگزینی پخت IR با پخت معمولی در مرحله پخت تایر انجام شده است که در طی آن با کاهش زمان سپری شدن تایر در بخش پخت پرس ظرفیت تولید کارخانه افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: صنعت خودرو ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.