رئیس پلیس فتا پایتخت خبر داد

اخاذی خواستگار سمج از دختر جوان با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش

پسر جوان که قصد ازدواج با دوست خواهرش را داشت، به دلیل اختلافاتی که بین آن‌ها پیش آمده بود به انتشار تصاویر این دختر و اخاذی از او اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: چندی پیش دختر جوانی با حضور در اداره پلیس فتا تهران اعلام کرد که پسر جوانی با ایجاد مزاحمت و تهدید او به انتشار عکس‌هایش، موجب آزار و اذیت او شده است.

وی افزود: در تحقیقات مأموران مشخص شد که فردی با به دست آوردن تصاویر دختر جوان اقدام به ساخت صفحات دروغین در اینستاگرام و تلگرام کرده و با پخش کردن تصاویر دختر جوان و نوشتن متن‌های غیراخلاقی باعث بی‌آبرویی وی شده است.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات متوجه شدند که پسر جوان برای پایان دادن به انتشار تصاویر و استیکر‌های مختلف با تصویر این دختر جوان به او پیشنهاد ۱۰ میلیون تومانی داده که پس از این ماجرا دختر جوان از پلیس درخواست کمک کرده است.

وی افزود: مأموران در گام بعدی تحقیقات پی‌بردند که متهم، برادر یکی از دوستان این دختر است که از چند سال قبل با هم آشنا شده و قصد ازدواج داشتند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به دستگیری متهم، گفت: علی در تحقیقات پلیس اعلام کرد ۴ سال قبل از طریق خواهرم با دختر جوان آشنا شدم و در این مدت تصمیم به ازدواج داشتم، اما بعد از این همه سال، اختلاف پیدا کردیم تا جایی که دختر مورد علاقه‌ام شماره تلفنم را بلاک کرد و دیگر جواب پیام‌هایم را هم نداد.

انتشار تصاویر شخصی توسط خاستگار دختر جوان

متهم در ادامه  اظهاراتش به مأموران گفت: چون از دختر جوان پول طلب داشتم، ابتدا خواستم تا بدهی‌اش را پرداخت کند، اما وقتی دیدم که او هیچ اقدامی برای پرداخت نمی‌کند، تصمیم به انتقام‌گیری گرفتم. به همین دلیل با توجه به در دست داشتن تصاویر دختر جوان اقدام به ساختن صفحات مختلف و انتشار عکس و استیکر با تصاویر وی در شبکه اجتماعی کردم و تهدید کردم اگر پولم را پرداخت نکند، به این کار ادامه می‌دهم.

سرهنگ کاظمی افزود: پرونده جهت بررسی بیشتر در اختیار مقام قضایی در دادسرای جرایم رایانه‌ای قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد:  باتوجه به گسترش ارتباطات مجازی، شکل گیری روابط دوستانه و عاشقانه رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است و هرنوع رابطه‌ای در فضای مجازی می‌تواند آسیب‌هایی را به دنبال داشته باشد و اکنون که استفاده از شبکه‌های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه‌ها شکل می‌گیرد، بهتر است در کنار استفاده مطلوب از آن با رعایت برخی آداب از سوء تفاهم و آسیب‌های تعامل در این فضا بکاهیم.

سرهنگ کاظمی خاطرنشان کرد: همان طور که برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران رعایت احترام به حریم خصوصی افراد امری ضروری است، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خالی از این امر نیستند، لذا همیشه حواستان باشد که اعتماد، باعث واکنش سریع شما برای ارسال و پست مطالب شخصی نشود، لذا باید همیشه هوشیارانه عمل کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار