افزایش اعتبارات نوسازی مدارس خوزستان

استاندار خوزستان گفت: اعتبارات نوسازی، ساخت و تجهیز مدارس استان در مدت ۲ سال گذشته بیش از ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: سطح اعتبارات اختصاص یافته به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در طول ۲ سال گذشته بیش از ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در سال جاری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی مدارس مناطق کم برخوردار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و هوشمند سازی این مدارس اختصاص پیدا کرده است.

شریعتی عنوان کرد: مهم‌ترین اولویت استانداری و مجموعه تعلیم و تربیت توجه ویژه به وضعیت آموزشی مناطق کم برخوردار استان است و تحقق عدالت آموزشی بین دانش‌آموزان خوزستانی به عنوان یک اصل کلی در برنامه‌های آموزش و پرورش دنبال می‌شود و برای رسیدن به این مهم از همه ظرفیت‌های موجود در استان استفاده خواهیم کرد.

استاندار خوزستان گفت: با بررسی‌های به عمل آمده توسط نهاد‌های مرتبط امسال نسبت به سال گذشته شاخص هوای سالم وضعیت بهتری داشته است و امیدواریم نزولات آسمانی همچنان ادامه یابد تا شاهد ریشه کن شدن خشکسالی ۱۵ ساله در استان خوزستان باشیم.

وی بیان داشت: هوای پاک و آب شیرین ۲ مولفه مهم زندگی سالم هستند و مدیریت منابع آبی، ارتقای وضعیت محیط زیست از طریق برنامه‌های مدون از مهمترین راهکار‌های پیش روی مجموعه مدیریت استان خوزستان در سال جاری است.

شریعتی در پایان گفت: در برنامه ریزی‌های حوزه آب، صنعت و کشاورزی باید حق محیط زیست به صورت کامل ادا شود و این مهم باید  از طریق تهیه پیوست زیست محیطی دنبال شود چرا که مهمترین شاخصه توسعه پایدار در جامعه داشتن محیط زیستی سالم و هوایی پاک است.

انتهای پیام/م

نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.