رئیس بیمارستان بوکان خبرداد؛

میزان اشغال تخت‌های بستری بیمارستان بوکان، ۷۰ تا ٨۰ درصد است

رئیس بیمارستان شهید قلی پور بوکان گفت: میزان اشغال تخت‌های بستری بیمارستان بوکان، ۷۰ تا ٨۰ درصد است.

صلاح الدین قادرزاده بوکانی رئیس بیمارستان شهید قلی پور بوکان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،اظهار داشت: بخش "جراحی مردان ۲" این بیمارستان، به دلیل عدم اشغال تخت‌های بستری آن و صرفه جویی در هزینه ها، موقتاً تعطیل شده است که در صورت نیاز و کمبود تخت، در هر زمان که لازم باشد از آن استفاده و بازگشایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش اول جراحی مردان این بیمارستان، دارای ۷۰ درصد اشغال تخت‌های بستری می‌باشد، اذعان داشت: کلیه‌ی تجهیزات و لوازم بخش تعطیل شده، در محل خود باقی مانده اند، اما بازگشایی این بخش هیچ توجیهی ندارد.

قادرزاده بوکانی با اشاره به اینکه آمار اشغال تخت‌ها در بیمارستان شهید قلی پور بوکان، در ماه گذشته (آذر) ٨۹.۵۶ بوده است، افزود: این میزان در بازه یک ساله، ۷۰ تا ٨۰ درصد است.

ساختار‌های از پیش تعیین شده، دلیل عدم وجود جراح مغز و اعصاب در بوکان

رئیس بیمارستان شهید قلی پور بوکان با بیان اینکه وجود متخصص جراحی مغز و اعصاب، از نیاز‌های ویژه این بیمارستان است، گفت: با توجه به ساختار‌های از پیش تعیین شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو متخصص جراحی مغز و اعصاب اهل این شهرستان، در بازه‌های زمانی مختلف در شهرستان‌های مهاباد و میاندوآب مستقر شده اند و علیرغم مکاتبات و رایزنی‌های فراوان با مسئولان کشوری و استانی، نتوانستیم از این ظرفیت استفاده نماییم.

وی با اعلام اینکه بر اساس تعد‌های داده شده، سال آینده یک متخصص جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان بوکان مستقر می‌شود، افزود: کلیه‌ی زیر ساخت‌ها و تجهیزات لازم برای انجام جراحی‌های مغز و اعصاب در این بیمارستان وجود دارد و این تجهیزات نیز توسط خیرین سلامت با هزینه ۲ میلیارد ریال از سال گذشته خریداری شده است.

بیمارستان شهید قلی پور بوکان دارای دو فاز قدیمی و توسعه یافته است که طرح توسعه آن در زمینی به مساحت ۲۵ هزار و ۳۳٦ متر مربع و با زیر بنای ۷ هزار و ۹٨٦ مترمربع در دو طبقه اجرا شده است که شامل بخش‌های درمانگاه، جراحی زنان و مردان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، رادیوگرافی، ام. آر. آی، سی. تی. اسکن، سی. سی. یو، آی. سی. یو، داروخانه و دیگر بخش‌های بیمارستانی است که در سال ۱۳۹۵ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

 
انتهای پیام/م
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.