دستگیری دو مجرم اینستاگرامی در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از شناسایی و دستگیری دو نفر به جرم اخاذی از طریق اینستاگرام با هویت جعلی خبر داد.

دستگیری دو مجرم اینستاگرامی با هویت جعلی در سیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ محمد رضا ایران نژاد گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان سیرجانی مبنی بر ایجاد مزاحمت و تهدید به انتشار عکس در فضای مجازی، موضوع در دستور کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، فردی ناشناس در پیام رسان اینستاگرام اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید به انتشار عکس در مورد وی و درخواست مبلغ ده میلیون تومان وجه نقد در قبال بازگرداندن عکس‌های وی نموده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، مستندات و ادله لازم برای اثبات جرم در فضای مجازی جمع‌آوری و بر همین اساس برای تسریع کشف جرم، مستندات به شاکی ارائه و مشخص شد که حساب کاربری متهم در این پیام رسان جعلی و به اسم دختری که هویت آن در دنیای واقعی وجود نداشته بوده است.

وی افزود: در بازجویی بعمل آمده، متهمان با روبه‌رو شدن مستندات و مدارک جمع آوری شده به بزه انتسابی معترف و به جرم خود اقرار کردند.

وی ضمن هشدار به مجرمان سایبری گفت: فضای سایبری همانند فضای فیزیکی دارای حریم بوده و نقص آن مشمول قانون مجازات جرائم رایانه‌اى مى‌شود و هیچ بهانه‌اى نیز قادر به توجیه آن نخواهد بود.

سرهنگ ایران نژاد بیان داشت: ساخت تنها به افرادی که می‌شناسید اجازه ورورد به صفحه کاربری خود را داده و از قرار دادن عکس‌های شخصی و خانوادگی در فضای مجازی خودداری نمایید.
انتهای پیام/ح

مجرمان سایبری در سیرجان دستگیرشدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار