درآمد بیش از ۱۰۷ میلیارد تومانی پنبه کاران خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:پنبه کاران استان امسال ۱۰۷ میلیارد و ۶۸۲ میلیون تومان درآمد کسب کردند.

عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت:سطح زیر کشت پنبه در استان حدود ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار است و غالب ارقامی که در استان کشت می شود رقم خرداد، ورامین و محلی است.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما امسال از سطح ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار با متوسط ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو در هر هکتار چیزی حدود ۱۷ هزار و ۹۴۷ تن تولید محصول پنبه در استان است،افزود:تاکنون حدود ۹۰ درصد محصول استان برداشت شده است.

عصمتی پور گفت: تعداد ۷ کارخانه فعال پنبه پاک کنی در استان داریم که ۲ کارخانه در شهرستان بشرویه، یکی در شهرستان سرایان و ۴ کارخانه در سرایان، فردوس و خوسف در حال حاضر فعالیتی ندارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: قیمت خرید توافقی پنبه امسال هر کیلو ۶ هزار تا ۶ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت پنبه دانه ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی گفت: شهرستان بشرویه با ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار بالاترین سطح زیر کشت پنبه را دارا است که در خصوص تأمین بذر کشور چیزی نزدیک  به ۵۱۰ تن از رقم خرداد در استان تولید می‌شود.

عصمتی پور افزود: تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ بهره بردار در حوزه کشت پنبه فعال هستند و مبلغ  ۱۰۷ میلیارد و ۶۸۲ میلیون تومان درآمد عاید پنبه کاران شد.

انتهای پیام/غ

بشرویه دارای بالاترین سطح زیرکشت پنبه در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.