نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه بر مقابله جدی دستگاه‌های اجرایی با پدیده شوم قاچاق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به لزوم توجه مسئولان ذیربط به موضوعات مختلف آسیب‌های اجتماعی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص برخورد جدی و قانونی با آسیب‌های اجتماعی خصوصا پدیده شوم قاچاق تاکید مجدانه‌ای دارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: آذربایجان غربی نیز به لحاظ ویژگی‌های خاص جغرافیایی خود می‌تواند در زمینه برخورد با پدیده قاچاق تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
وی به آسیب‌های مختلف قاچاق در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و تولیدی اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال سالم، پیگیری برخورد با این پدیده از مرز تا مغازه، برخورد جدی با عاملان قاچاق جهت عبرت دیگران، به کارگیری قوی‌ترین افراد برای مقابله و آلوده نبودن دستگاه‌های مقابله کننده با قاچاق و برخورداری از روش‌های جهادی و انقلابی از جمله راهکار‌های ارائه شده توسط رهبر معظم انقلاب در جهت مبارزه با قاچاق است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: استانداری آذربایجان غربی  در ده نقطه شهر ارومیه دفاتر تسهیل گری و توسعه محله با اعتبار ۳ میلیارد تومان راه اندازی کرده است که در این دفاتر آسیب‌های مختلف اجتماعی احصا شده و برای شناخت و درمان آن‌ها اقدام می‌شود.
 
آقای مصطفوی افزود: تدابیر لازم جهت برخورد با قاچاق کالا با تقویت بازرسی‌ها خصوصا در زمینه قاچاق دام صورت گرفته که موجب کاهش چشم گیر قاچاق دام در سال جاری شده است.
 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان این که رسانه ملی برنامه ریزی یک ساله برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب انجام داده است گفت: تبیین عملکرد چهل ساله دستگاه‌های اجرایی استان، ارائه ناگفته‌های انقلاب از زبان چهره‌های شاخص، رجوع به برخی از مفاخر فراموش شده و تولید کار‌های هنری در این زمینه از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در صدا و سیمای مرکز استان در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامیست.
 
مجرد برنامه پلاک چهل در رادیو، مستند زندگینامه مفاخر استان از جمله مرحوم حجت الاسلام حسنی مجاهد نستوه آذربایجان، آیت الله قریشی، مرحوم آیت الله قره باغی و حجت الاسلام والمسلمین صاحب الزمانی، برنامه کارنامه برای بررسی عملکرد استانداران بعد از انقلاب اسلامی در حوزه سیما، بسته‌های چهل گام برای بررسی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در شهرستان‌های استان در حوزه خبر و تدوین چهار کار ویژه پژوهشی در این زمینه، موشن گرافی و فعالیت‌های فضای مجازی در سایت از جمله کار‌های صورت گرفته توسط صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربیست.
 
سرهنگ علی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به این که پیشگیری، مطالبه گری و فرهنگ سازی سه محور اصلی سپاه در برخورد با آسیب‌های مختلف اجتماعی است گفت: شناسایی مناطق آسیب پذیر در شهرستان ارومیه با کمک پایگاه‌های بسیج، استقرار روحانیان در مناطق آسیب پذیر و تشکیل قرارگاه امام جواد ع. از جمله فعالیت‌های سپاه ناحیه ارومیه در این زمینه است.
 
حجت الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: پدیده شوم قاچاق موضوعی است که دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف اقتصاد کشور برنامه ریزی کرده اند.
 
در این جلسه سایر مدیران و مسئولان حاضر نیز به بیان نکاتی پیرامون موضوع جلسه پرداختتد و از زحمات سرهنگ علی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه نیز تجلیل شد.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.