تکنولوژی تشخیص اثر انگشت از روی LCD در گلکسی s10 جدید

شنیده‌ها حاکی از آن است که حداقل یکی از مدل‌های گلکسی Galaxy s10 - Galaxy S10 مجهز به تکنولوژی تشخیص اثر انگشت، مستقیماً از روی LCD گوشی خواهد بود.

تکنولوژی تشخیص اثر انگشت از روی LCD در Galaxy S10 جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شایعه استفاده از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت به طور مستقیم از روی LCD از سال ۲۰۱۷ آغاز شد. در آن روز‌ها گفته می‌شد که این تکنولوژی قرار است بر روی Galaxy Note 9 استفاده شود اما این موضوع عملی نشد. طبق اعلام سامسونگ در آن زمان، این تکنولوژی هنوز در مراحل آزمایشی بود و آماده بهره‌برداری نبود. در سوی دیگر محافظ‌های صفحه نمایش که کاربران روی LCD نصب می‌کنند نیز مشکل دیگر بر‌ سر راه این تکنولوژی بود چراکه جلوی تشخیص درست اثر انگشت را می‌گرفت. این مهم‌ترین مشکلی بود که ظاهراً سامسونگ برایش راه‌حلی نداشت.

با این وجود منبعی آگاه اعلام کرده که بر‌اساس کد‌های استخراج شده از برنامه‌نویسی سامسونگ، به نظر می‌رسد این تکنولوژی حداقل در یکی از مدل‌های گلکسی Galaxy s10 - Galaxy S10 جدید به‌کار گرفته شود. در میان این مدل‌ها احتمال استفاده از این تکنولوژی در مدل ارزان‌تر و اقتصادی‌تر S10E به کل رد می‌شود. چرا که در تصاویر اولیه منتشر شده از آن، وجود حسگر تشخیص اثر انگشت در کنار گوشی به چشم می‌خورد.

این کد که در برنامه Samsung Pay (یک کیف‌پول الکترونیکی سامسونگ) دیده شده، خبر از اختصاص فضا برای طراحی پلتفرم تشخیص اثر انگشت از روی LCD برای بخش امنیتی این کیف پول می‌دهد. به این ترتیب استفاده از این تکنولوژی برای ذخیره رمز‌های مهم نیز محتمل است. همچنین در این کد‌ها به عبارت Beyond in-display FP Scanner اشاره شده که واژه Beyond یک کد رمزی برای معرفی گلکسی Galaxy s10 - Galaxy S10 است.

تکنولوژی تشخیص اثر انگشت از روی LCD در Galaxy S10 جدید

بر خلاف گوشی‌هایی همچون OnePlus 6T و محصولاتی از هوآوی که تکنولوژی اسکن اثر انگشت از روی LCD را عرضه کرده‌اند، سامسونگ قرار است از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت از طریق امواج فراصوتی ساخت شرکت کوالکام بهره ببرد. این تکنولوژی با ارسال امواج فراصوتی به سطح لمس شده روی LCD، از پستی و بلندی‌های روی پوست یک طرح سه‌بعدی می‌سازد و آن را به عنوان یک پروفایل ذخیره می‌کند. از این رو امنیت و سهولت استفاده از این تکلنولوژی بسیار بالا‌تر از تکنولوژی‌های مشابه که از یک عکس دوبعدی استفاده می‌کنند، خواهد بود.

تکنولوژی تشخیص اثر انگشت از روی LCD در Galaxy S10 جدید

امروز دقیقاً یک ماه به معرفی رسمی سری گلکسی Galaxy s10 - Galaxy S10 سامسونگ باقی مانده و هنوز مشخص نیست که این مدل شامل تکنولوژی اینترنت 5G خواهد بود یا خیر.


بیشتر بخوانید: عکس‌های اعضای خانواده گلکسی S10 یک ماه پیش از رونمایی رسمی منتشر شد +تصویر 


انتهای پیام/

سامسونگ Galaxy S10 با تکنولوژی تشخیص اثر انگشت از روی LCD

برچسب ها: فناوری ، Galaxy S10
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار