مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان یزد خبر داد؛

رشد ۲ برابری واحد‌های تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: ماده خام کشاورزی در واحد‌های تولیدی از ۴۴۳ هزار تن به بیش از یک میلیون تن رسیده است.

علیرضا طاقه باف مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ،  از رشد ۲ برابری تعداد واحد‌های تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و اشتغال در استان یزد خبر داد و گفت: از سال ۹۲ تا کنون از ۱۴۷ واحد تا پایان دیماه ۹۷ به ۳۰۱ واحد رسیده به طوری که اشتغال ۲۲۲۵ نفر را به ۴۹۵۱ در این بخش رسانده است و خوشبختانه جذب ماده خام کشاورزی در این واحد‌ها از ۴۴۳ هزار تن به بیش از یک میلیون تن رسیده  است.

طاقه باف افزود:  این مدیریت در حوزه صنایع لبنی، کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، ترمینال‌های ضبط و فرآوری پسته، تولید انواع فرآورده‌های گوشتی و غذا‌های آماده و نیمه آماده، تولید انواع فرآورده‌های کنجدی، فرآوری و بسته بندی میوه جات و محصولات گلخانه ای، تولید خوراک دام و طیور و آبزیان، سایر صنایع فرآوری و بسته بندی از جمله: تولید کنسرویجات، ترشیجات و شوریجات، مربا، پودر ژله  و همچنین ایجاد انواع سردخانه‌های ذخیره‌ای اقدامات قابل توجهی را در سطح استان و کشور انجام داده است.

وی  رشد چشمگیر در خصوص سرمایه گذاری، اشتغال و افزایش جذب و ظرفیت تولید را  برنامه ریزی، اولویت بندی سرمایه گذاری در بخش صنایع کشاورزی و همچنین تسهیلات پرداختی از سوی دولت تدبیر و امید دانست.

 مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان از صادرات انواع فرآورده‌های کنجدی، محصولات لبنی به ویژه دوغ و پودر آب پنیر، غذا‌های آماده و نیمه آماده از جمله: فلافل، الویه و انواع کنسرو گوشت مرغ و ماهی، انواع خشکبار و همچنین میوه جات و صیفی جات سورت و بسته بندی شده به کشور‌های همسایه خبر داد.

انتهای پیام/ی

واحد‌های تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی یزد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار