فرمانده انتظامی فارس گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰ فقره کلاهبرداری با مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال با وعده اعطای تسهیلات کم بهره کشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی فارس گفت: تعدادی از شاکیان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند شخصی که خود را در فضای مجازی کارمند دادگستری معرفی می‌کرده، تحت عنوان اعطای تسهیلات کم بهره مبالغ زیادی از آن‌ها دریافت و سپس پاسخگوی آن‌ها نبوده است.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های فنی بر روی صفحات مورد ادعای شاکیان در فضای مجازی انجام گرفت که مشخص شد متهم با مراجعه به سایت‌های مختلف تبلیغات محور مربوط به شهر‌های مختلف کشور، قربانیان خود را که اقدام به درج آگهی با موضوع درخواست وام کرده بودند را انتخاب و با برقرای تماس تلفنی از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: با اقدامات فنی و اطلاعاتی مأموران پلیس فتا، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه در شیراز شناسایی و دستگیر و در تحقیقات تکمیلی پلیس تا کنون به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری با این شیوه و شگرد در سطح کشور اعتراف کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم تاکنون مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده است، گفت: وی با این شیوه ۲ آپارتمان در شهر تهران خریداری و به نام همسر و فرزند خود ثبت کرده بود که اسناد ملکی مربوطه توقیف شد.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه تحقیقات و پیگیری‌های تکمیلی پلیس در خصوص شناسایی سایر مالباختگان که اغلب تاکنون منتظر دریافت وام بوده و اقدام به شکایت علیه مجرم نکرده اند، ادامه دارد، افزود: مردم باید نسبت به اقدامات اینگونه افراد کلاهبردار هوشیار بوده و بخصوص در فضای مجازی به افراد با عناوین مختلف اعتماد نکنند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/چ

کشف کلاهبرداری با وعده اعطای تسهیلات کم بهره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار