مدیر فیلمبرداری سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امیدوارم کارم در «آشفته گی» و «مردی بدون سایه» با سلیقه داوران یکی باشد

سلامی گفت:جیرانی جزء کارگردان‌هایی است که با نیرو‌های جوان کنار می‌آید از این رو امیدوارم کارم در جشنواره با سلیقه داوران یکی باشد.

مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری سینما که امسال با دو فیلم سینمایی «آشفته گی» ساخته فریدون جیرانی و «مردی بدون سایه» علیرضا رئیسیان در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد درباره علت همکاری، فضای فیلم و دیگر موارد فعالیتش در این دو اثر به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: رئیسیان کارگردانی صاحب سبک و به نام است از این رو تمایل داشتم با او همکاری کنم و این اولین تجربه همکاری من با او محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دلایل دیگری برای همکاری با رئیسیان افزود:«مردی بدون سایه» اثری است که بین رئال و سوررئال حرکت می‌کند که این فضا من را جذب خود کرد از سویی کارکردن به جز ایران یعنی در کشور اسپانیا که جزء لوکیشن‌های این فیلم بود به تجربه من اضافه می‌کرد و آن را دوست داشتم. البته فضای سوررئال بسیار کم است اما این حجم کم باعث شده بخش رئال جذاب و جادویی دیده شود.

وی با بیان اینکه کارکردن با گروه بازیگران و دیگر عوامل که کاملا حرفه‌ای پیش رفتند از دیگر نکات مهم این همکاری بود، ادامه داد:رئیسیان شخصیتی آرامی دارد و کاربلد و خردمند است و از جمله کارگردان‌هایی محسوب می‌شود که بدون مشکل و با تعامل کنار عواملش می‌ایستد و در عین پیچیدگی کار، ساده و روان و بدون حاشیه پیش می‌رود که این اخلاق را در تولید «مردی بدون سایه» هم داشت.

سلامی درباره «مردی بدون سایه» بیان کرد: از آنجایی که فیلم هنوز دیده نشده من هم صلاح می‌بینم حرف خاصی درباره فیلم نزنم، اما در همان سبک کاری رئیسیان است و شاهد حرکتی رو به جلو با شیوه جدید از این کارگردان خواهیم بود.

این مدیر فیلمبرداری درباره «آشفته گی» جیرانی بیان کرد: این سومین کار من با جیرانی است که می‌توان گفت این کار در ادامه ژانر«خفه گی» است یعنی به لحاظ کار در همان فضای بدون مکان و بدون زمان حرکت می‌کند.

وی افزود: در «آشفته گی» به لحاظ فیلمبرداری کار‌های جدیدی انجام دادیم بطوریکه فیلم کاملا بدون حرکت است.

سلامی با بیان اینکه با جیرانی به زبان مشترک و تعامل خوبی رسیدیم که در کار نمود پیدا می‌کند،تاکید کرد: او جزء کارگردان‌هایی است که به شدت به روز و مشورت پذیر است و با نیرو‌های جوان کنار می‌آید، فیلم می‌بیند، کتاب می‌خواند و از کارگردان‌های نسل خودش جلوتر حرکت می‌کند. امیدوارم کارم در دو فیلم جشنواره با سلیقه داوران یکی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار