استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

پیست اسکی کاکان تجهیز می‌شود/ ایجاد دهکده ورزشی با مشارکت بخش خصوصی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای ایجاد یک پکیج تفریحی ورزشی و توسعه و تجهیز پیست اسکی کاکان با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی از پیست اسکی کاکان و محور کاکان – اقلید بازدید کردند.

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های استان  در زمینه گردشگری، اظهار داشت: شاید در کشور کمترجایی داشته باشیم که فاصله پیست اسکی تا مرکز استان تنها ۱۵ کیلومتر باشد و ما باید از این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد امکانات مورد نیاز در کنار این پیست برای ارتقا سطح رفاه گردشگران ایجاد شود، گفت: طرح‌های ارائه شده در این زمینه باید به روز و کارآمد باشد.

احمدی بیان کرد: باتوجه به گزارش‌های رسیده از تعطیلات هفته گذشته ترافیک سنگینی در محور کاکان – یاسوج حاکم بود که باید تمهیدات لازم برای کنترل ترافیک این محور اندیشیده و اجرایی شود.

استاندار با اشاره به بارش رحمت الهی و نزولات آسمانی، عنوان کرد: بارش برف سیمای زیبایی به این محور بخشیده است و موجب استقبال گردشگران از این منطقه شده است.

وی عنوان کرد: سنگینی ترافیک این محور و نبود امکانات جانبی موجب نارضایتی مردم شده بود که امروز به اتفاق جمعی از مسئولان از نزدیک از این محور و پیست اسکی بازدیدی داشتیم و دستورات لازم برای تجهیز و مناسب سازی پیست صادر شد.

احمدی با اشاره به اینکه برای ساماندهی هرچه بهتر پیست برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی اجرا خواهد شد، افزود:در کوتاه مدت در شرایط پیک ترافیک به جز خودرو‌های امدادی بیشتر ظرفیت این مسیر در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

وی احداث پارکینگ تخصصی، امکانات بهداشتی و احداث دهکده ورزشی تفریحی چند منظوره متناسب با بافت فرهنگی مردم استان در بلند مدت را از جمله برنامه‌های برای تجهیز پیست اسکی کاکان عنوان کرد.

احمدی تاکید کرد: در این مسیر باید بستر لازم برای ورزش‌های تابستانه از جمله اسب سواری و اسکی روی چمن فراهم شود و در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی بیان کرد: ما نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و انتظار می‌رود ورزش و جوانان نسبت به ایجاد یک مجموعه اقامتی ورزشی در سال ۹۸ تمهیدات لازم را بیاندیشد.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: حوزه عمرانی استانداری تلاش‌های لازم برای تسریع در عملیات اجرایی و ایجاد زیرساخت‌های چهارخطه کردن مسیر کاکان – یاسوج را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/غ

تلاش برای حل معضل ترافیک پیست اسکی کاکان

برچسب ها: استاندار ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.